Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6SYB336Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Spor Yöneticiliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze teorik ve uygulama eğitim
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Çağla KARACAN ŞİMŞEK cagla.simsek@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Çağla KARACAN ŞİMŞEK cagla.simsek@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Yanardağ M., Yılmaz İ. (2017). Özel Gereksinimli Öğrenciler için Fiziksel Eğitim ve Spor. 1. Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada işbirliğine dayalı öğrenme ve drama yöntemlerinin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 37(163).
Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Gül D.E. (2021). Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. 1. Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
Özer, D. (2020). Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayıncılık. Ankara.
Slayt, kitap, makaleler

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Engelliler için beden eğitimi ve spor ile ilgili genel tanımları kavrar.
2 Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemini kavrar.
3 Engelliler için beden eğitimi ve sporun engel türleri ve sınıflandırılmasını kavrar.
4 Engelliler için beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri ve faydalarını takdir eder
5 Engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeleri kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
2 Engellilikten korunma ve alınacak önlemler Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
3 Zihinsel engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada işbirliğine dayalı öğrenme ve drama yöntemlerinin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 37(163).
4 İşitme engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar YARIMKAYA, E., İLHAN, E., & UZUNÇAYIR, D. (2022). Uyarlanmış beden eğitimi ve spor.
5 Görme engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar YARIMKAYA, E., İLHAN, E., & UZUNÇAYIR, D. (2022). Uyarlanmış beden eğitimi ve spor.
6 Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olanlar, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar Sargın, N., Avşaroğlu S., Ünal, A. (Ed.). (2016). Eğitim ve Psikolojiden Yansımalar. Konya: Çizgi Kitabevi.
7 Ara Sınav Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
8 Engelli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi Şanal, A. (2023). Engelliler için Spor. 1. Basım. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
9 Engelli bireylerde beden eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri Tahmaz, T., TARAKCI, D., & TARAKCI, E. (2012). Özel eğitim alan engelli birey ve ailelerinde fiziksel aktivite düzeyinin araştırılması. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 275-282.
10 Zihinsel engellilerde değerlendirme yöntemleri Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel yetersizliği olan çocuklara sosyal beceri kazandırmada işbirliğine dayalı öğrenme ve drama yöntemlerinin etkililiği. Eğitim ve Bilim, 37(163).
11 Görme engellilerde değerlendirme yöntemleri Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
12 Engelli bireylerde sportif yarışma ve organizasyonlar Özer D. (2001). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. 1. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara. ZENGİN, S., & ŞENTÜRK, İ. (2022). Paralimpik Oyunların Tarihsel Gelişimi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 53-64.
13 Literatür Taraması
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 2
Ö5 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208571&curProgID=74&lang=tr