Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1GİT129Görsel İletişim Tasarımına Giriş3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste, Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün mesleki ve sektörel uygulama alanlarının tanıtılması, bölümün dünyada ve Türkiye’de hangi fakülteler altında açıldığı, çok-disiplinli bir bölüm olarak yan alan ve farklı disiplinler ile etkileşimleri, işbirliklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Etkileşimli Ortam Tasarımı ve İnteraktif Media Tasarımı kavramlarının açılımı, geçmişi ve güncel-çağdaş uygulama alanlarına ait zemin ve süreçlerinin açıklanması. Görüntü estetiğinin tanıtılması, Gestalt ve Göstergebilimsel yöntemlerle görmek ve bakmak kavramlarının anlamlandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Görsel İletişim Tasarımı kavramı, çalışma ve uygulama alanları, Görmek-Bakmak ilişkisi, Sanat ve Görsel Sanatlarda Gestalt Kuramı ve Uygulamaları, Göstergebilimsel Bakış, Metafor Yaratmak, Görüntü Estetiği, Elektronik Işık, Video-Art, Video ve Görüntü Sanatları, Anlatmanın Bir Başka Biçimi, Görsel Hiyerarşi, Tasarım Süreçleri, Story-Board, İnfografik.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Emel BİROL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar KILIÇ, Levend. 2014, Görüntü Estetiği, İnkılap Kitabevi, İstanbul
SONTAG, Susan. 2008, Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı, İstanbul
AKERSON, Fatma ERKMEN. 2016, Göstergebilime Giriş, Bilge Kültür-Sanat
ARNHEİM, Rudolf, 2007, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul
Barthes, Roland. 2012, Camera Lucida, Altı Kırk Beş yayınları, İstanbul
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret UÇAR

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 12 3 36
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 6 72
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün mesleki ve sektörel uygulama alanlarının tanır.
2 Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün yan alan ve farklı disiplinler ile etkileşimleri ve işbirliklerinin inceler.
3 Etkileşimli Ortam Tasarımı ve İnteraktif Media Tasarımı kavramlarını ayrıca uygulama alanlarını tanır
4 Gestalt ve Göstergebilimsel yöntemlerle görme ve anlamlandırma yetisi kazanır.
5 Görüntü Estetiği, Elektronik Işık, Video-Art, Story-Board ve İnfografik konularında fikir sahibi olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma ve ders içeriğinin duyurulması. Görsel İletişim Tasarımı kavramı, çalışma ve uygulama alanları, farklı disiplinler ile etkileşimleri, işbirliklerinin incelenmesi
2 Tasarımda ve Sanatta Görsel Düşünmek ne demektir? Görsel İletişim Tasarımında Semboller, Doğal Bildirim, Yapay Bildirim, Sembolik bir Öğe Olarak Renk.
3 Sanat ve Görsel Sanatlarda Gestalt Kuramı İlkeleri ve Uygulamaları. (http://materyaltasarimi.weebly.com/uploads/4/8/5/0/4850273/h5__1_gestalt_kurami.pdf)
4 Sanat ve Görsel Sanatlarda Gestalt Kuramı İlkeleri ve Uygulamaları.
5 Görüntü Estetiği ile Meta Estetiğinin Kıyaslanması üzerine... Video-Art; Nam-Jun PAİK ve Video Enstalasyonu
6 Kavram ve Özdeyişlerden Metafor Yaratmak. Kavram ya da Atasözlerinden Yola Çıkarak Hikayeyi Görselleştirmek.
7 Ara Sınav (Vize)
8 Anlatmanın Bir Başka Biçimi; John BERGER... Görsel Hiyerarşi ve Tasarım Süreçleri, UÇAR, Tevfik Fikret.
9 Story-Board Nedir? Nerede kullanılır ve Görsel İletişim Tasarımı’nda Düşünme Pratikleri, Düşünme Süreçleri.
10 Tematik Story – Board Uygulamalı Çalışmaları
11 İmge ve/veya Kavramdan Yola Çıkarak Görsel Bir Hikaye Anlatmak... (ÖZCAN, Oğuzhan. 2009, İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Pusula Yayıncılık.)
12 İnfografik nedir? İnfografik uygulama konusu seçimi ve uygulaması.
13 İnfografik nedir? İnfografik uygulama konusu seçimi ve uygulaması. İstanbul Gedik Üniversitesi Bahçesi, Kış Bahçesi, Kantin, Otopark ve Kütüphane ile Konferans Salonu’nun infografik olarak çalışılması.
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 3 3 4 4 3 3 5 5 5
Ö1 5 4 4 4 4 5 3 4 5 5 5
Ö2 5 4 4 3 4 5 3 3 5 5 4
Ö3 5 3 3 3 4 4 3 4 5 5 4
Ö4 5 3 3 4 4 4 4 3 5 5 5
Ö5 5 4 3 3 4 4 4 3 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208828&curProgID=5717&lang=tr