Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2GİT118Görsel Kültür3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin görsel kültürden elde ettiği kazanımları ile ifade biçimlerini sosyo-kültürel ekonomik ve kültürel bağlantılar içinde tartışabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Kültür olgusunu mimarlık, sanat, durağan ve hareketli görüntü, görsel okur-yazarlık ve sayısal yaşam ışığında ele almaktadır. Mimarlığı anlamak, ilk mimari yapılar, Roma, Bizans, İslam mimarisi ve Rönesans’a yansımaları değerlendirilir. Endüstriyel mimarinin gelişimi ile günümüze bağlantı kurulur. Sanat ve mekân bağlamında antikçağdan Rönesans’a değişimi ve ışığın serüveni incelenir. Görüntünün öyküsü ile ışık, gölge ve hareket temelinde kamera, büyülü fener, fotoğraf ve sinemanın görsel kültürde yeri incelenir. Görsel okur-yazarlık, görsel iletişim, sayısallaşan dünyamız ve sanal gerçeklik kavramları ile genel bir bakış açısı kazandırılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ayşin ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü. Çev. Bedrettin Cömert,
John Berger, O ana Adanmış, Metis Yayınları 2007.
Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayınları; Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları 2010.
Duvarların Dili, Pera Müzesi Yayınları, 2014
James C. Davis, Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz, İnsanın Hikayesi, Çev. Barış Bıçakçı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 76

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 “Kültür” konusunu görsel bir dille aktarabilme
2 Çoklu ve katmanlı düşünme yeteneğini geliştirme, bakarak, görerek, katmanlarda derinleşerek öğrenme ortamı sağlama.
3 Kültür olgusunu olayların var olduğu dönemlerle ilişkilendirerek ve yorumlayarak öğretme
4 İlk uygarlıklardan günümüze farklı kültürler arasında görsel geçişleri anlayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kültür nedir? Görsel dilde ifade biçimleri nelerdir?
2 İnsanlık tarihinin en kalıcı görüntüsü; Bir yaşam Kültürü Mimarlık
3 Sanat penceresinden imgeler
4 Rönesans ve sonrası gelişmeler
5 Sanatta Yeni Ufuklar (19. Yy ve değişen dünya)
6 Pop Sanat ve sonrası
7 Ara Sınav
8 Durağan ve hareketli görüntünün öyküsü
9 Fotoğraf ve sinemanın bulunuşu, yaygınlaşması
10 Görsel okur-yazarlık,
11 Müze Gezisi (İstanbul Modern, Sabancı Müzesi)
12 Görsel çağ, görsel iletişim
13 Sayısal görsel yaşam
14 Bilgisayar çağı, internet, sanal gerçeklik


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 4 3 2 4 2 3 2 4 3 2
Ö1 3 4 3 3 4 2 2 3 2
Ö2 2 5 3 2 4 2 3 3 3 3
Ö3 2 3 2 2 3 1 1 4
Ö4 3 5 1 4 2 4 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208836&curProgID=5717&lang=tr