Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin görsel kültürden elde ettiği kazanımları ile ifade biçimlerini sosyo-kültürel ekonomik ve kültürel bağlantılar içinde tartışabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür olgusunu mimarlık, sanat, durağan ve hareketli görüntü, görsel okur-yazarlık ve sayısal yaşam ışığında ele almaktadır. Mimarlığı anlamak, ilk mimari yapılar, Roma, Bizans, İslam mimarisi ve Rönesans’a yansımaları değerlendirilir. Endüstriyel mimarinin gelişimi ile günümüze bağlantı kurulur. Sanat ve mekân bağlamında antikçağdan Rönesans’a değişimi ve ışığın serüveni incelenir. Görüntünün öyküsü ile ışık, gölge ve hareket temelinde kamera, büyülü fener, fotoğraf ve sinemanın görsel kültürde yeri incelenir. Görsel okur-yazarlık, görsel iletişim, sayısallaşan dünyamız ve sanal gerçeklik kavramları ile genel bir bakış açısı kazandırılır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Ayşin ŞİŞMAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü. Çev. Bedrettin Cömert, John Berger, O ana Adanmış, Metis Yayınları 2007. Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayınları; Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları 2010. Duvarların Dili, Pera Müzesi Yayınları, 2014 James C. Davis, Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz, İnsanın Hikayesi, Çev. Barış Bıçakçı
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|