Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Dijital Tasarım II dersinin devamı olarak; grafik tasarımdaki temel ilke ve üretim kanalları ile ilgili teknik ve teorik bilgileri uygulamalarla görsel iletişim dili üzerinden aktarmayı amaçlar. Grafik tasarımın tüm alanlarını kapsayan, temel olarak kurumsal kimlik, tanıtım ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda yaratıcılığın geliştirilerek, öğrencinin farklılık yaratma, doğru düşünme, doğru değerlendirme, araştırma, yeni ve inovatif ürün geliştirme, hızlı çözüm üretme, yenilik yönetimi gibi gerek teorik bilgiler gerekse uygulamalarla öğrencinin iyi bir tasarımcıda bulunması gereken altyapısının hazırlanmasının sağlanmasını amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bir ürün serisinin tasarımını, tanıtımını ve reklamını marka, ürün ve tüketici kitle ilişkileri ekseninde inceleyerek, kuramsal ele alış biçimleriyle desteklenmiş uygulamaları içerir. Bu derste, proje konuları esas alınarak öğrencinin yaptığı tasarımın her aşamasında kullanıcı profili göz önünde bulunduracak biçimde çözümler üretmesine yardımcı olmaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ekrem Çetin Bigat
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Graphic Design for the 21st Century, Charlotte & Peter Fiell Contemporary Graphic Design, Charlotte & Peter Fiell The Fundamentals of Creative Design Gavin D.T. Ambrose, Paul Harris Publisher: Ava Publishing The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type by Alexander W. White Layout Index: Brochure, Web Design, Poster, Flyer, Advertising, Page Layout, Newsletter, Stationery Index (Turtleback) by Jim Krause
|
|
"Grafik Tasarım" Alain Weill
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|