Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2GİT120Dijital Tasarım I2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, Dijital Tasarım II dersinin devamı olarak; grafik tasarımdaki temel ilke ve üretim kanalları ile ilgili teknik ve teorik bilgileri uygulamalarla görsel iletişim dili üzerinden aktarmayı amaçlar. Grafik tasarımın tüm alanlarını kapsayan, temel olarak kurumsal kimlik, tanıtım ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda yaratıcılığın geliştirilerek, öğrencinin farklılık yaratma, doğru düşünme, doğru değerlendirme, araştırma, yeni ve inovatif ürün geliştirme, hızlı çözüm üretme, yenilik yönetimi gibi gerek teorik bilgiler gerekse uygulamalarla öğrencinin iyi bir tasarımcıda bulunması gereken altyapısının hazırlanmasının sağlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği Bir ürün serisinin tasarımını, tanıtımını ve reklamını marka, ürün ve tüketici kitle ilişkileri ekseninde inceleyerek, kuramsal ele alış biçimleriyle desteklenmiş uygulamaları içerir. Bu derste, proje konuları esas alınarak öğrencinin yaptığı tasarımın her aşamasında kullanıcı profili göz önünde bulunduracak biçimde çözümler üretmesine yardımcı olmaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ekrem Çetin Bigat
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Graphic Design for the 21st Century, Charlotte & Peter Fiell
Contemporary Graphic Design, Charlotte & Peter Fiell
The Fundamentals of Creative Design Gavin D.T. Ambrose, Paul Harris Publisher: Ava Publishing
The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type by Alexander W. White
Layout Index: Brochure, Web Design, Poster, Flyer, Advertising, Page Layout, Newsletter, Stationery Index (Turtleback) by Jim Krause
"Grafik Tasarım" Alain Weill

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel kavramların öğrenilmesi
2 Yaratıcılığın gelişmesi ve hızlı çözüm üretme
3 Farklılık yaratma, doğru düşünme, doğru değerlendirme
4 Araştırma alışkanlığı kazanma
5 Çağdaş bilgilerle donatılmış, grafik tasarım alanındaki malzeme ve teknolojilere hakimiyet kazanılması
6 Analitik ve eleştirel düşünerek karmaşık tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırma


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında genel bilgi ve tanışma. Çalışma konularının açıklanması.
2 Proje konusunun araştırılması
3 Amblem + Logo tasarımı
4 Amblem + Logo tasarımı
5 Amblem + Logo tasarımı
6 Ara Sınav
7 Kartvizit, antetli kağıt ve zarf ve cepli dosya tasarımı tasarımları
8 Kartvizit, antetli kağıt ve zarf ve cepli dosya tasarımı tasarımları
9 Ambalaj tasarımı
10 Menü Tasarımı
11 Amerikan servis, peçete tasarımı
12 Dergi ilanı tasarımı
13 Billboard tasarımı
14 Son tashihler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 3 5 5 5 5 4 5 5 3 3 5
Ö1 5 4 5 5 4 4 5 4 4 2 4 4
Ö2 4 2 5 5 5 5 4 5 4 3 4 4
Ö3 4 3 4 5 5 5 3 5 5 2 3 5
Ö4 3 3 4 5 4 4 4 4 4 3 4 4
Ö5 4 3 5 5 5 5 5 5 5 4 3 5
Ö6 3 3 5 5 5 5 5 5 5 4 3 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208837&curProgID=5717&lang=tr