Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, görsel iletişim tasarımı öğrencilerine yaklaşık 150 senelik grafik tarihi üretimiyle tanıştırır. Günümüzden (21. Yy) başlayıp geç 19. Yy’a geri giderken, öğrencilerin grafik tasarımın değişen önceliklere olan farkındalıkları artar. Grafik tasarımın gelişme basamakları, çağlara ve toplumlara göre özellikleri, sanat ve tasarım olarak kültür değerlerinin oluşmasındaki yeri hakkında bilgiler vermek, incelemeler ve değerlendirmeler yapılır
|
Dersin İçeriği
|
Grafik tasarımın dünya genelinde gösterdiği gelişme, bu derste Arts and Craft hareketinden Yeni Tipografi hareketinin sonuna kadar işlenir. Değişen görsel anlatım dilinin gerekçeleri, dönemin politik, kültürel, sosyolojik, teknolojik ve ekonomik parametreleri bağlamında analiz edilir. Tasarlanan ürünlerin tasarım okumaları yapılır. Ortaya çıkan biçimsel dilin ilkeleri belirlenir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ekrem Çetin BİGAT
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Dersin konusuyla ilgili, her türlü görsel malzemeyi ve teorik bilgiyi kapsayan power point sunum ders notları. İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları, E. Becer Graphic Design History: A Critical Guide, Pearson Education Inc., S.J. Eskilson. Graphic Design, a New History, Laurence King Publishing, J. Frascara. Graphic Design History, Allworth Press (IEU Library), S. Heller, E. Pettit. Graphic Design Timeline, Allworth Press, E. Lupton, A. Miller. Graphic Design-A Concise History, Thames and Hudson (IEU Library), P. Meggs A History of Graphic Design, Allen Lane (IEU Library) Additional texts, A. Bennett. The New Typography, University of California Press, S. Heller. Design and Society Since 1750, Thames and Hudson (IEU Library)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|