Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4GİT2023B Tasarımın Temelleri1+2+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin sayısal tabanlı platformda üç boyutlu tasarım becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin, tasarımlama süreçlerinde, hayal edip anlatmak istedikleri düşünce ve tasarım faaliyetlerini, dijital platformların sunmuş olduğu imkânlardan yararlanarak, katı modelleme ve görselleştirme tekniklerini öğrenmeleri sağlanmaktadır. Öğrenciler, 3D S Max programı üzerinde üç boyutlu tasarımın temel bilgilerinin yanı sıra, modelleme stratejileri ile ilgili uygulamalar yaptıktan sonra, Render, ( Sunu ) aşamasında, gerçek dünyadaki ışığın davranışı, kaplama ve yüzey bilgileri, kamera ayarları gibi temel konuları, sanal ortamdaki karşılığı olan üç boyutlu yazılım süreçleri üzerinde uygulamalar gerçekleştirerek ve temel tasarımlama süreçlerini deneyimleyerek öğrenirler.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler, dünyadaki en gelişmiş katı modelleme programlarından olan 3D S Max programı üzerinde üç boyutlu tasarımları için modelleme ve görselleştirme yapma becerilerini ve mantığını geliştirirler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ahmet Murat Gezgin
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Caner BAYRAKTAR 3D STUDIO MAX 2017 Kitapları tavsiye edilir
Emrah ÇELİK 3D S Max ile Görselleştirme 2008, 2011 ve 2014 Kitapları ile

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 3D S Max programıyla modelleme yapmayı ve strateji geliştirmeyi öğrenir.
2 Üç boyutlu tasarımla ilgili sayısal platformların mantığını kavrar.
3 Öğrenci 3D S MAX ortamındaki görsel tasarımlama etkinliği içindeyken, gerçek dünyadaki ışığın yüzeyler üzerindeki davranışını anlayarak ( Yansıma, şeffaflık, geçirgenlik , gölge ve parlaklık vb. ) gözlem ve analiz yapma becerisi geliştirir.
4 Öğrenilen 3 boyutlu yazılım üzerinden tasarımlama sürecinin dinamik etkinliği içine dahil olarak tasarımlama ve hayal edebilme yeteneğini geliştirir.
5 Öğrenme etkinliği içindeyken kişisel bilgi ve donanımını arttırmak için çeşitli kaynaklardan bilgi edinebilmeyi ve araştırma yapmayı öğrenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme
2 Üç boyutlu tasarımın temelleri hakkında ve perspektif hakkında teorik bilgiledirme ve 3D S Max arayüz tanıtımı
3 Main Toolbar ve temel fonksiyonların tanıtımı ve uygulamaları, temel primitif parametrik geometrik formları tanımak ve imkânlarını anlamak Compound Objects, Extended Primitives.
4 2D çizimin temelleri, Edit Spline, Extrude Segments mantığı, Outline, Curve ( Eğriler ) ile çizim yapmak ve sayısal girdilerle ölçekli çizim yapmayı anlamak.
5 Snaps, Coordinate Sistemleri, İmport, Export, Edit Mesh Proboolean, Soft Selection, Hizalama gereçleri, Mirror
6 Sınav.
7 Mesh Modelling, Smoothin group, Attach, Detach. Set & Selecet ID mantığı, Array, İnstance copy mantığı,
8 Modifier List: Bend Noise Shell, Twist FFD2x2x2, FFD3x3x3, FFD4x4x4 FFD Box, Group Yapmak, Name and Selection
9 Modifier List: Bevel Profile, Lathe, Taper Symmetry
10 Poly Modelling ve Layers Mantığı İsimlendirme katmanları aktif etme ya da devre dışı bırakma Freeze Un Freeze Anlamak
11 Physical Camera ayarlarının mantığı, Max satandard Lights, Gölgeleme, Material Editor Penceresi, ID üzerinden Multi/Sub-Object kaplama editörü
12 Modifier List: Cloth ile 3 boyutlu kompozisyon uygulama ile 3D S Max Render ile görselleme ayarları ve Krom Efekti uygulaması
13 3D S Max Render ile görselleşme ayarları, Çevresel yansımalar geçirgenlik şeffaflık bilgisi Cam yapımı, bump özelliği ve Render Görsel dosyası oluşturulması uygulamaları
14 Final Sınavı.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 2 3 5 4 3 3 4 4 2 3 4
Ö1 3 2 3 5 4 3 3 4 4 2 3 4
Ö2 3 2 3 5 3 3 3 3 4 2 3 4
Ö3 3 2 3 5 4 3 3 4 3 2 3 3
Ö4 2 3 4 5 4 3 4 4 2 2 3 4
Ö5 4 3 4 4 5 5 4 5 4 4 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208850&curProgID=5717&lang=tr