Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4GİT2042B Animasyon1+2+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Başlangıç seviyesinde iki boyutlu animasyon üretimine ilişkin temel bilgileri aktarmak ayrıca animasyon üretimine ilişkin ilk çalışmaları başlatmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği İki boyutlu animasyon üretim teknikleri hakkında temel bilgiler verilir. Animasyon tasarımı, animasyon kamerası, animasyon düzenleme ve animasyon efektleri üzerinde durulur. Labratuvar ortamında uzman hoca tarafından uygulamalı olarak yapılmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ateş Benice
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karakter tasarımı ders notları-Ateş Benice

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel animasyon teknikleri arasında bağlantı kurma.
2 2B Animasyon alanında edindiği bilgi ve deneyimleri geleneksel canlandırma yöntemleri ile ifade etme
3 Görsel İletişim Tasarımı uygulama alanları ile 2 Boyutlu Animasyonu ilişkilendirebilme
4 İki boyutlu animasyon tekniğinin geleneksel malzemeleri olan kalem ve kağıt kullanabilme bilgi ve becerisini pratik etme.
5 İki boyutlu animasyon için geçerli teknik kuralları uygulayarak, soyut ve somut kavramlarla yenilikçi ve özgün yapıtlar üretme
6 İki boyutlu animasyon projelerinin uyarlanabilir, çok yönlü ve sektörel olmalarına yönelik kuramsal ve pratik bilgiyi kullanabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 GİRİŞ
2 Animasyona Giriş
3 Hareketin Temel Mantığı
4 Anahtar Kare Canlandırma
5 Ara Resim Üretimi
6 Hareketin Zamanlama Çalışmaları
7 Örnek Videolar İzleme ve Tartışma
8 Hareket analizleri
9 Ara Sınav
10 Yürüme Döngüsü Canlandırmaları
11 Çevre Elemanları Canlandırmaları
12 Dönem Ödevi Konu Seçimi, Uygulama
13 Dönem Ödevi Yapım Çalışmaları ve Eleştirme
14 Dönem Ödevi Bitirme ve Eleştirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 3 5 4 5 4 3 4 5 3 4 5
Ö1 5 3 4 4 4 4 3 4 2 5 5
Ö2 3 2 5 4 5 3 2 4 4 3 5
Ö3 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4 4
Ö4 1 1 4 3 5 5 2 4 4 3 5
Ö5 2 3 5 5 5 4 3 5 5 3 5 5
Ö6 4 3 5 5 5 3 5 5 5 4 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208851&curProgID=5717&lang=tr