Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5GİT365Görsel Algı3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Görsel Kodların çözümlenebilmesinden başlayarak, anlama, anlamlandırma ve kodların yeniden tasarlanmasına dek uzanan teorik bir derstir.
Dersin İçeriği İlkel çağlardan günümüze değişen kodlar ve imge üretim motivasyonlarını ve farklarını tanır ve tasarlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Hayriye Koç Başara
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sensation and Perception, E. Bruce Goldstein Vision Science: Photons and Phenomenology, Stephen E. Palmer Theories of Visual Perception, Ian E. Gordon Color Appearance Models, Mark D. Fairchild Spatial Vision, Russell L. DeValois, Karen K. DeValois


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İlkel çağlardan günümüze değişen kodlar ve imge üretim motivasyonlarını ve farklarını tanır
2 Toplumsal imgeleri saptar.
3 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular.
4 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir.
5 Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler.
6 Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam ve imge üretimini tartışır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İlkel dönem ve tek tanrılı dinlere dek üretilen imge ve algı ilişkisi
2 Tek tanrılı dönemden Rönesansa değişen bakış ve anlam ilişkisi
3 Modern Dönem ve Popüler Kültür
4 Göstergebilim
5 Görselde biçim ve içerik kavramları
6 Anlamlandırma, yan anlam, asıl anlam
7 Mitler, metonimi, kodlar (şifreler), metafor
8 Gestalt’ın algı tanımı ve açıklaması
9 Algılama süreçleri
10 İnsan ilişkileri, teknoloji iletişim
11 Öğrenci sunumları- Değerlendirmeler, Tartışmalar
12 Öğrenci sunumları- Değerlendirmeler, Tartışmalar
13 Öğrenci sunumları- Değerlendirmeler, Tartışmalar
14 Final, Genel Değerlendirme ve yıl içi tekrarı.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 2 5 3 5 4
Ö1 5 5 2 5 3 5 4
Ö2 5 5 2 5 3 5 4
Ö3 5 5 2 5 3 5 4
Ö4 5 5 2 5 3 5 4
Ö5 5 5 2 5 3 5 4
Ö6 5 5 2 5 3 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208865&curProgID=5717&lang=tr