| Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS | Son Güncelleme Tarihi |
| 5 | GİT371 | Çoklu Ortam Tasarımı | 3+0+0 | 3 | 4 | 25.12.2023 |
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Ders öğrencilere, Farklı çoklu ortam platformlarında video üretim düzenleme gibi becerilerin kazandırılmasını amaçlar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders; Farklı programlarla grafik ve ses entegrasyonu ile After Effects gibi programıların kullanılarak animasyonlar üretim yetkinliği kazandırılmasını içerir.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Alp Başat Buket
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Haftalık olarak işlenen konular bilgisayarda ekran kaydı yapılmış videolar olarak öğrencilere verilmektedir.
|
|
Ders Notları
|
After Effects ile hareketli görseller oluşturulmaktadır.
|
|
Dökümanlar
|
Adobe Programları
|
|
Ödevler
|
ödev verilmektedir
|
|
Sınavlar
|
vize, final
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
|
Yarıyıl Çalışmaları
|
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
|
İş Yükü
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
|
Ders Süresi
|
14
|
4
|
56
|
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
14
|
4
|
56
|
|
Ara Sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
4
|
4
|
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 4
120
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| Sıra No | Açıklama |
|
1
| Çoklu ortam geliştirmek için nasıl bir öğretim tasarımı süreci kullanacağını söyleyebilme. |
|
2
| Çoklu ortam geliştirmenin ilk aşaması olan Analiz aşamasını gerçekleştirebilme. |
|
3
| Bir çoklu ortam projesinin süreç ve sonuç değerlendirmelerini yapabilme. Çoklu ortam projesinin süreç ve sonuç değerlendirmelerini yapabilme. |
|
4
| Üretilen bir çoklu ortam projesi için proje raporu hazırlayabilme. Grup çalışmasını etkili şekilde yürütebilme. |
Ders Konuları
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
Bilişsel mimari
|
|
|
| 2 |
Çoklu ortam tasarım ilkeleri
|
|
|
| 3 |
çoklu ortam proje 1 / araştırma
|
|
|
| 4 |
çoklu ortam proje 1
|
|
|
| 5 |
çoklu ortam proje 1
|
|
|
| 6 |
değerlendirme
|
|
|
| 7 |
çoklu ortam proje 2 / araştırma
|
|
|
| 8 |
çoklu ortam proje 2 / araştırma
|
|
|
| 9 |
çoklu ortam proje 2
|
|
|
| 10 |
değerlendirme
|
|
|
| 11 |
çoklu ortam proje 3 / araştırma
|
|
|
| 12 |
çoklu ortam proje 3
|
|
|
| 13 |
çoklu ortam proje 3
|
|
|
| 14 |
değerlendirme
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208867&curProgID=5717&lang=tr