Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5GİT359Temel Reklamcılık3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrencilere günümüz tüketim toplumunda büyük bir paya sahip olan reklamcılık ile ilişkili temel kavramlar aktarılarak reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin neler olduğu hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanarak reklamcılık alanındaki yeni yaklaşımların neler olduğu ve reklam kampanyaları gibi tüm konu başlıkları güncel örnekler üzerinden ele alınarak öğrencilerin bu konuları kendi alanlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır
Dersin İçeriği Reklam ve reklamcılık ile ilişkili kavramlar, reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklamın işleyiş süreci ve reklam ile ilişkili modeller, reklam türleri ve ortamları, reklam kampanyaları, reklamcılıktaki yeni eğilimler konuları detaylı olarak ele alınarak örnekler üzerinden incelenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. Ceyda Deneçli
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar *Konu ile ilgili akademik makaleler
*Ders notları
* Yıldız,Ö.E. (2015). Reklam ve İkna. İstanbul: Krtier Yayınevi
* Tungate, M. (208) Reklamcılığın Global Tarihi. Mediacat kitapları.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Reklamın temel işlevlerini ve amaçlarını tanımlar.
2 Reklamcılıkla ilişkili genel kavramları tanımlar.
3 Reklamcılıkla görselliğin ne derece ilişkili olduğunu değerlendirir.
4 Reklam ve farklı disiplinler arasında bağlantı kurar.
5 Reklamcılıkla ilgili güncel yaklaşımları kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş dersi, ders hakkında bilgilendirme.
2 Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi
3 Reklamcılık Tanımı, İşlevleri ve Amaçları
4 Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi
5 Reklam ve İkna. Reklamın İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller.
6 Sınav.
7 Reklam Türleri
8 Reklam Ortamları
9 Reklam Kampanyaları ve kampanya örnekleri
10 Reklam Çekicilikleri
11 Reklamcılıktaki Yeni Eğilimler (gerilla pazarlama ve reklam, eğlence pazarlaması ve reklam ve deneyimsel pazarlama ve reklam)
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 5 3 1 2 3 3 3 4 5 4 5
Ö1 4 5 3 1 2 3 3 3 4 5 4 5
Ö2 3 5 3 1 1 2 4 2 3 5 4 5
Ö3 4 4 4 2 2 3 3 3 4 4 3 4
Ö4 4 4 4 1 3 3 3 3 4 5 4 4
Ö5 3 5 3 1 2 3 3 3 4 5 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208869&curProgID=5717&lang=tr