Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6GİT3043B Animasyon2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin 3B animasyonunun temellerini kavramaları, çeşitli animasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaları, 3B animasyonun kullanıldığı mecralara yakınlaştırılması, 3B modelleme ve animasyon programı Autodesk Maya’da sahnelerin animasyonu, Arnold Renderer ile sahnelerin renderinin alınması ve video editing yazılımlarına hazırlanmasıdır.
Dersin İçeriği 3B animasyon ile ilgili kavramsal, plastik, estetik ve teknik bilgi sahibi olma, 3B animasyon tasarımında kullanılan Autodesk Maya ile sahneleri, malzemeleri tanımlayabilme, bu bilgi ve becerileri kullanarak üç boyutlu animasyon uygulamaları yapabilme ve Arnold Renderer ile animasyonun renderini alabilme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Cengiz Altın
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1-Animasyon'un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss (Çeviren - Semih Çelenk)
2-Pluralsight – The technology learning Platform (İngilizce) ( http://www.pluralsight.com )
Ayrıca Haftalık olarak işlenen konular bilgisayarda ekran kaydı yapılmış videolar olarak öğrencilere verilmektedir.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Farklı animasyon türleri hakkında bilgi sahibi olunur
2 3B animasyonun kullanıldığı mecralar hakkında bilgi edinilir
3 Autodesk Maya ile 3B modelleme ve animasyon olanaklarını yakından tanınır
4 Keyframe animasyon, Path animasyonu, Camera animasyonu nedir bilinir
5 3B animasyonun sahnesinin arkaplanı ile hazırlayıp Arnold Renderer ile renderini alabilir
6 3 B animasyonu video editing programları ile ses efektleri ekleyerek sunabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin kapsamı ve işleme metotları hakkında bilgilendirme. Animasyonun 12 prensibi - Frank Thomas ve Ollie Johnston'ın ilkeleri.
2 Zıplayan Geometrik top Animasyonu - Blocking
3 Zıplayan geometrik top Animasyonu - Splining
4 Zıplayan geometrik top Animasyonu - Polishing
5 Zıplayan geometrik top Animasyonu - İleri doğru hareket
6 Armature prensibini anlama ve Zıplayan armature top Animasyonu
7 Ara Sınav / Ödev teslimi
8 Armature prensibini anlama ve Zıplayan armature top Animasyonu
9 Mavi sincap karakterinin Armature’unu tanıma, olanaklarını anlama, koşma döngüsü
10 Mavi sincap karakterinin koşma döngüsü, Breaking down pozları ve Koşma döngüsü polishing
11 Mavi sincap karakterinin koşma döngüsü, Breaking down pozları ve Koşma döngüsü polishing
12 Mavi sincap karakterinin koşma döngüsü, Göğüs, arka, bacaklar polishing’i
13 Mavi sincap karakterinin koşma döngüsü, kuyruk, kulaklar ve gözler polishing’i
14 Final Sınavı / Ödev teslimi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 5 4 4 4 5 5 4 5 4 5
Ö1 5 4 3 4 5 4 5 3 2 5 5 5
Ö2 4 3 4 4 3 4 5 5 4 5 4 5
Ö3 4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5
Ö4 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5
Ö5 2 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5
Ö6 2 3 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208873&curProgID=5717&lang=tr