Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6GİT368İletişim Sosyolojisi3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, medya-toplum ilişkisini farklı boyutları ile açıklamayı amaçlamaktadır. Toplumsal- siyasi değişimde medyanın rolünü irdelemektedir. Medya toplum ilişkisini açıklayan temel kuramsal yaklaşımları tarihsel bağlamı ile açıklamaktadır. Medya araştırması yürütmenin temel ilkelerine değinmektedir.
Dersin İçeriği Dönem boyunca, kitle iletişimi-medya ve modernite ilişkisi, medyanın ekonomi politiği ve mülkiyet ilişkileri, sınıf, ırk, toplumsal cinsiyet gibi değişkenler bağlamında farklı grupların medyada ele alınış biçimleri ve temsil, ideoloji, yeni medya çalışmaları, kodlama ve kod-açım konularına değinilecektir. Sınıf içi tartışmalara katılmak önem taşımaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Deniz Ünan Göktan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Giddens, A., Sutton, PW. (2013). Sosyoloji 7.Edisyon. İstanbul: Kırmızı.
Gökalp, E, Ergül, H., Cangöz, İ. (2010). Türkiye’de yoksulluğun ve yoksulların ana-akım basında temsili. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 13(1),145-182.
İnceoğlu, İ., Akçalı, E. (2018). TÜSİAD televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet eşitliği araştırması projesi. İstanbul: CB Basımevi.
Sağlam, E.B., Boyacıoğlu Öğün, A., Gelgeç Bakacak, A. (Ed.) (2018). Sosyoloji. Ankara: Siyasal.
Laughey, D. (2010). Medya çalışmaları: teoriler ve yaklaşımlar (Çev. A.Toprak). İstanbul: Kalkedon.
Adorno, T.W. (2011). Kültür endüstrisi kültür yönetimi (Çev. N. Ülner, M. Tüzel, E. Gen). İstanbul: İletişim.
İnci, A. (2006). Asmalımescit’te kültür endüstri destekli yer değişim. D.Behar, T.İslam (Ed.), İstanbul’da soylulaşma: eski kentin yeni sahipleri içinde (s.99-112). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Okuma listesi, ppt sunumlar.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sosyolojinin iletişim alanına dair temel kavramlarını açıklar.
2 Sosyolojide temel araştırma yöntemlerini ve araştırma yürütmenin ilkelerini tanımlar.
3 Medya çalışmalarının gelişimini tarihsel bağlamı ile açıklar.
4 Medya toplum / medya birey davranışı ilişkisini irdeleyen temel teorik yaklaşımları karşılaştırır ve analiz edebilir.
5 Toplumsal grupların medya temsillerini ve temsillerin eşitsizliklerin yeniden üretiminde oynadığı rolü açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sosyolojiye Giriş
2 İletişimin tanımı ve işlevleri
3 İletişim sosyolojisi - genel kavramlar
4 Modernite ve medya: Medya etkileri yaklaşımı
5 Medya etkileri devam- Ekme / yetiştime kuramı
6 Frankfurt Okulu - Kültür endüstrisi
7 Teknolojik belirlenimcilik
8 Ara sınav
9 İletişim, küreselleşme ve mülkiyet ilişkileri
10 Medyada söylem, ideoloji ve temsil
11 Medyada söylem, ideoloji ve temsil, devam.
12 Ahlaki panik ve medya
13 Yeni medya sosyolojisi
14 Kodlama ve kod açım
15 Genel tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 2 3 2 2 2 2 3 4 3 4
Ö1 5 4 2 3 2 2 2 2 3 4 3 4
Ö2 4 4 2 3 2 2 2 2 3 4 3 4
Ö3 5 4 2 3 2 2 2 2 3 4 3 4
Ö4 4 4 2 3 2 2 2 2 3 4 3 4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208883&curProgID=5717&lang=tr