Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, medya-toplum ilişkisini farklı boyutları ile açıklamayı amaçlamaktadır. Toplumsal- siyasi değişimde medyanın rolünü irdelemektedir. Medya toplum ilişkisini açıklayan temel kuramsal yaklaşımları tarihsel bağlamı ile açıklamaktadır. Medya araştırması yürütmenin temel ilkelerine değinmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Dönem boyunca, kitle iletişimi-medya ve modernite ilişkisi, medyanın ekonomi politiği ve mülkiyet ilişkileri, sınıf, ırk, toplumsal cinsiyet gibi değişkenler bağlamında farklı grupların medyada ele alınış biçimleri ve temsil, ideoloji, yeni medya çalışmaları, kodlama ve kod-açım konularına değinilecektir. Sınıf içi tartışmalara katılmak önem taşımaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Deniz Ünan Göktan
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Giddens, A., Sutton, PW. (2013). Sosyoloji 7.Edisyon. İstanbul: Kırmızı. Gökalp, E, Ergül, H., Cangöz, İ. (2010). Türkiye’de yoksulluğun ve yoksulların ana-akım basında temsili. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 13(1),145-182. İnceoğlu, İ., Akçalı, E. (2018). TÜSİAD televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet eşitliği araştırması projesi. İstanbul: CB Basımevi. Sağlam, E.B., Boyacıoğlu Öğün, A., Gelgeç Bakacak, A. (Ed.) (2018). Sosyoloji. Ankara: Siyasal. Laughey, D. (2010). Medya çalışmaları: teoriler ve yaklaşımlar (Çev. A.Toprak). İstanbul: Kalkedon. Adorno, T.W. (2011). Kültür endüstrisi kültür yönetimi (Çev. N. Ülner, M. Tüzel, E. Gen). İstanbul: İletişim. İnci, A. (2006). Asmalımescit’te kültür endüstri destekli yer değişim. D.Behar, T.İslam (Ed.), İstanbul’da soylulaşma: eski kentin yeni sahipleri içinde (s.99-112). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
|
Okuma listesi, ppt sunumlar.
|
|
|
|
|
|
|
|