Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6GİT360Yeni Medya ve Reklam3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrencilerin teknolojideki gelişmelerle birlikte ortaya çıkan yeni medya ortamlarının reklamcılık açısından ne gibi değişimler ve yenilikler meydana getirdiği hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin reklamcılıktaki bu yeni medya reklam ortamlarının özelliklerini kavrayarak tasarımlarını bu doğrultuda nasıl uyarlayacaklarını kavramaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği İnternetin gelişimi, yeni medya kavramı, yeni medyada reklamcılık kavramları detaylı bir şekilde açıklanarak sosyal medya reklamları, oyuniçi reklamlar, mobil reklamlar vb. yeni medya reklam türleri reklam örnekleri üzerinden incelenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. Ceyda Deneçli
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yeni Medya ve Reklam, Editör: Abdullah Özkan, Nilnur Tandağgüneş, Betül Onay Doğan
Dijital Reklamcılık ve Gençlik, R. Gülay Öztürk. Beta Yayınevi
Advertising 2.0, Tracy L.Tuten., Praeger.2008. Digital Advertising, Andrew McStay. Palgrave MacMillan.
Advertising and New Media, Christina Spurgeon, Routkedge
Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Gözde Dedeoğlu, Sentez Yayıncılık
Sosyal Medya Endüstrisi
Sosyal Medya, Yeşim Güçdemir, Derin Yayınları, Tolga Kara, Beta Basım Yayım

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yeni medya kavramını ve reklamcılıktaki yeni medya ortamlarını tanımlar.
2 Yeni medya ve geleneksel medya arasında karşılaştırmalar yapar.
3 İnternetin gelişimi ve iletişim alanındaki dönüşümünü tanımlayarak değişim sürecini değerlendirir.
4 Yeni medya reklam ortamlarını kendi alanında uyguladığı tasarımlarla ilişkilendirir.
5 Yeni medya reklam türlerini detaylı şekilde açıklar


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş dersi ve dersin hakkında bilgilendirme.
2 Reklam kavramı, reklam türleri
3 Temel Reklam modelleri
4 İnternetin gelişimi, medya ve iletişim alanının dönüşümü
5 Yeni medya kavramı ve temel özellikleri . Yeni medya ve Geleneksel medya karşılaştırması.
6 Sınav.
7 Yeni medya, pazarlama ve reklam ilişkisi.
8 Dijital reklamcılık ve süreç içindeki gelişimi Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi
9 Dijital reklam türleri
10 Dijital reklam türleri
11 Dijital reklam türleri
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 3 1 2 5 3 4 5 5 4 5
Ö1 5 5 3 1 1 4 4 4 5 5 4 4
Ö2 4 4 4 1 2 5 3 3 4 4 4 5
Ö3 5 5 3 1 2 5 3 4 5 5 4 5
Ö4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 3 5
Ö5 5 5 3 1 1 5 2 4 5 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208886&curProgID=5717&lang=tr