Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7GİT4053B Görsel Canlandırma ve Animasyon2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Tasarlanmış veya Tasarlayıp modellediği bir karakteri Animasyona hazırlayarak, Autodesk Maya programında karakteri Rigging ile canlandırıp, Pose to Pose animasyon tekniği ve Motion Capturing ile kaydedilmiş analog hareketleri dijital ortamda yaratılmış karakterlere aktarma kullanarak 3B karakter animasyonunun ses efektleri eklenerek sunuma hazır renderinin alınmasıdır.
Dersin İçeriği Autodesk Maya ile Tasarlanmış veya Tasarlayıp modellediği bir karakteri canlandırma ve Motion Capturing ile kaydedilmiş hareketleri karaktere aktarma. Armold renderer kullanarak karakter animasyonunu ses efektleri ekleyerek sunuma hazırlama.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Hayriye Koç Başara
Dersi Verenler Öğr.Gör. MUSTAFA KÜÇÜKAVŞAR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Grafik & Animasyon (Modüler Sisteme Göre)


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarlanmış veya Tasarlayıp modellediği bir karakteri Animasyona hazırlayabilir
2 3B animasyonda Rigging nedir bilir
3 Motion Capturing ile yakalanmış analog hareketleri karakterlere aktarabilir
4 Keyframe animasyonu, Pose to Pose animasyonu ve Camera Animasyonu nedir bilir
5 3B Karakter animasyonu sahnesinin arkaplanı ile hazırlayıp Arnold Renderer ile renderini alabilir
6 3B Karakter animasyonu video editing programları ile ses efektleri ekleyerek sunabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin ve Programın kapsamı hakkında bilgilendirme.
2 Karakteri animasyona hazırlama, Karakter Rigging’e giriş
3 Rigging, Human IK / FK tanıtımı
4 Autodesk Maya Human IK ile karaktere Quick Rig uygulama ve skinning I
5 Autodesk Maya Human IK ile karaktere Quick Rig uygulama ve skinning II
6 Autodesk Maya Human IK ile karaktere Quick Rig uygulama sonrası karakteri Keyframe ve Pose to Pose animasyona hazırlama ve animasyonu.
7 Sınav / Ödev teslimi
8 Motion Capturing ile kaydedilmiş analog hareketleri karaktere aktarma
9 Motion Capturing ile kaydedilmiş analog hareketleri karaktere aktarma sonrası animasyonun ortaya çıkan farklılıkların Animation Layer tekniği ile düzeltilmesi
10 Karakterin Yüz ifadeleri için Blend Shape animasyonu
11 3B karaketer animasyonunun Camera Animasyonu ve yüz ifadeleri eklenerek rendering’e hazırlanması
12 Karakteri seçilen bir çevre içinde aydınlatılması ve Arnold Renderer ile rendering’in alınması
13 Video editing programı ile animasyonun ses efektleri ekleyerek sunuma hazırlanması
14 Sınav / Ödev teslimi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 3 3 4 5 4 4 5 5 5 3 4
Ö2 3 3 4 5 4 4 5 5 5 3 4
Ö3 4 4 4 5 4 4 5 5 5 3 4
Ö4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 4
Ö5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4
Ö6 4 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208888&curProgID=5717&lang=tr