Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7GİT451Ambalaj Tasarımı I3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı , görsel iletişimin en önemli elemanlarından biri olan ambalajın, tasarım ve iletişim alanlarının ortak paydada buluştuğu  bir iletişim aracı olarak, üzerinde taşıdığı bileşenlerinin tanımlanıp incelenmesi, sektör bilgileri, kullanılan malzeme çeşitleri, üretim yöntemleri,çevresel faktörler, tüketici davranışları ve satın alma modelleri gibi bilgilerle desteklenerek, çağdaş, yenilikçi, yaratıcı ürün tasarımına temel oluşturacak teorik bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Ambalaj Tasarımına Genel Bakış, Tarihsel Gelişim, Üretim Yöntemleri, Kullanılan Malzeme Çeşitleri, Baskı Teknikleri,İletişim ve Pazarlama Alanlarıyla İlişkiler, Ulusal ve Global Sektör Analizleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Emel Birol
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1-Ambalajın Tarihsel Gelişimi Tablo
2-ASD Yıllık Raporları, FEFCO katalogları
Emre Becer, Ambalaj Tasarımı,Dost Yayınevi, İstanbul

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 132

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ders kapsamında kullanıcı ile ürün arasında iletişimi sağlayan unsur olan ambalaj tasarımına ait temel kavramlar tanımlanır
2 Ambalajın tarihsel gelişimini, dünyada ve ülkemizde ambalaj sektörünü, alandaki eğilimleri ve teknolojik gelişmeleri gözden geçirir
3 Tasarım, iletişim ve pazarlamaya ait kuramlar arasında bağlantı kurar
4 Görsel algı, tüketici satın alma davranışları ve karar verme sürecini etkileyen tasarım elemanları olan renk, biçim , boyut, grafik kavramlarını ilişkilendirir
5 Ders süresince edindiği teorik bilgileri örnek incelemeleri üzerinde değerlendirir
6 Eğitim süresince edindiği 2 ve 3 boyutlu tasarım, tipografiye ait bilgileri ambalaj tasarımı üzerinde yorumlar


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş, Ambalaja Genel bakış, Ambalaj ve Görsel İletişim İlişkisi
2 Ambalajın Tarihsel Gelişimi, Ambalajın yaşam sürecinde büyüyen rolü
3 Dünyada ve ülkemizde ambalaj sektörü, Ambalajda kullanılan malzemeler
4 Tüketici için Ambalaj, Malzeme-Kağıt kökenli Ambalajlar
5 Ambalajın Görsel Öğelerinin incelenmesi, Malzeme-Cam Ambalajlar
6 Günümüzde alışveriş ve tüketim alışkanlıkları, Malzeme-Metal Ambalajlar
7 ARA SINAV
8 Pazarlama Aracı olarak Ambalaj, Malzeme-Plastik Ambalajlar
9 Ambalaj Tasarımına Global yaklaşımlar, Malzeme-Ahşap ve Doğal Elyaf Ambalajlar
10 Ambalajlamada Kullanılan Kapaklar ve Kapatma Yöntemleri
11 Ambalajla Farklılaşma,Marka Kavramları, Malzeme- Kompozit Ambalajlar
12 (İşletme Gezisi) Ambalaj Üretiminde Kullanılan Baskı Teknikleri ve Etiketleme
13 Ambalaj, Çevre ve Geri dönüşüm İlişkisi, Zorunlu İşaretleme Sistemleri
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 2 2 3 4 4 2 3 5 5 5
Ö1 4 1 5 5 4 2 2 3 5 5 5
Ö2 4 1 1 3 4 2 1 2 4 5 5
Ö3 4 2 1 2 5 4 2 3 5 5 5
Ö4 4 3 1 4 5 5 2 4 5 5 5
Ö5 4 1 1 4 5 5 2 4 5 5 5
Ö6 5 1 1 4 5 5 2 4 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208894&curProgID=5717&lang=tr