Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Görsel İletişim Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin 3B modelleme ve animasyon programı Autodesk Maya’da, referans imajlar üzerinden farklı modelleme, “Box Modeling”, “Polygon Modeling”, “Subdivision Modeling” gibi, teknikleri uygulayarak, tasarlanmış bir karakteri 3B olarak modelleme, “UV Map”inin çıkartılması, “Shader” eklenmesi, Photoshop programında karaktere doku, kaplama tasarlayıp ekleme ve karakterin “still image” olarak renderini alabilme becerisine sahip olmalarıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste öğrenciler, tasarladıkları bir karakteri Maya programında karakterin özelliğine ve yapısına uygun modelleme teknikleri kullanarak modelleme, “UV Map” çıkarımı, “Shader” eklenmesi ve Photoshop programında doku eklenmesi ve Maya’da son görüntüsünü gösterecek olan renderini alabilme yeteneğini kazanırlar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Cengiz Altın
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Maya Programı
|
|
Maya programı ile üç boyutlu çizimler ve karakter tasarımları yapılmaktadır.
|
|
Adobe Programları, Maya
|
|
ödev verilmektedir.
|
|
vize, final
|
|