Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8GİT4173B Karakter Tasarımı2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin 3B modelleme ve animasyon programı Autodesk Maya’da, referans imajlar üzerinden farklı modelleme, “Box Modeling”, “Polygon Modeling”, “Subdivision Modeling” gibi, teknikleri uygulayarak, tasarlanmış bir karakteri 3B olarak modelleme, “UV Map”inin çıkartılması, “Shader” eklenmesi, Photoshop programında karaktere doku, kaplama tasarlayıp ekleme ve karakterin “still image” olarak renderini alabilme becerisine sahip olmalarıdır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler, tasarladıkları bir karakteri Maya programında karakterin özelliğine ve yapısına uygun modelleme teknikleri kullanarak modelleme, “UV Map” çıkarımı, “Shader” eklenmesi ve Photoshop programında doku eklenmesi ve Maya’da son görüntüsünü gösterecek olan renderini alabilme yeteneğini kazanırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Cengiz Altın
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Maya Programı
Maya programı ile üç boyutlu çizimler ve karakter tasarımları yapılmaktadır.
Adobe Programları, Maya
ödev verilmektedir.
vize, final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 148

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarladığı ya da tasarlanmış bir karakterin modellemesi için referans imajları hazırlar
2 Box modeling, sub division modeling ya da polygon modeling tekniklerini uygulayarak karakteri modeller
3 3B olarak modellediği karakterin Texture Map’ini çıkartmayı öğrenir, shader tanımlayabilir
4 Karakteri Texture Map’i ile Photoshop programına alıp, Photoshop içinde karaketerine 3 boyutlu olarak doku tasarlar
5 Photoshop ile tasarladığı dokuyu Maya Programına çağırıp karakterine giydirir
6 Maya praogramında karakterinin, dokuları ve shader’leri ile beraber yarattığı sahne içinde render image alabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin ve Programın kapsamı hakkında bilgilendirme.
2 Tasarlanan ya da Tasarlanmış olan karakterin modellemede yardımcı olabilmesi için Photoshop programında hazırlanması ve Refrans imajların Maya’ya import edilmesi.
3 Karakterin kafasının Box modeling ve Sub division modeling tekniği kullanarak modelllenmesi
4 Karakterin gövdesinin, karakterin başından bağımsız olarak Box modeling ve Sub division modeling tekniği kullanarak modelllenmesi
5 Karakterin kollarının ve ellerinin Box modeling ve Sub division modeling tekniği kullanarak modelllenmesi
6 Karakterin Bacaklarının ve ayaklarının Box modeling ve Sub division modeling tekniği kullanarak modelllenmesi, karakterin tüm uzuvlarının biribirine bağlanması
7 Sınav / Ödev teslimi
8 Karakterin shader’larının eklenmesi ve Texture Mapping’e hazırlanması
9 Karakterin Texture Mapping’inin çıkartılması
10 Karakterin Texture Mapping’i ile beraber Photoshop programına export edilmesi ve Photoshop programının 3B olanaklarını kullanarak Karaktere dokusunun tasarlanması
11 Photoshop programında Tasarlanmış dokunun Maya programında karaktere giydirilmesi
12 Karakterin render’inin alınacağı sahnenin Arnaold Renderer kullanarak, hazırlanması
13 Karakterin still image olarak renderinin alınması.
14 Sınav / Ödev teslimi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 4 3 5 5 4 5 4 5 2 4 3 5
Ö2 4 5 5 5 4 4 4 5 3 3 3 4
Ö3 3 5 5 5 4 5 3 3 3 3 4 4
Ö4 3 4 4 4 4 3 3 3 4 4 4 3
Ö5 2 2 3 4 5 3 4 3 4 4 3 4
Ö6 5 5 3 4 5 3 5 5 4 4 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208904&curProgID=5717&lang=tr