Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8GİT452Ambalaj Tasarımı3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ambalaj tasarımı alanında  edinilen temel kavramlar ve teorik bilgileri değerlendirerek ,yenilikçi,yaratıcı, sürdürülebilir,özgün, çağdaş malzeme ve üretim tekniklerinin kullanıldığı, global eğilimlere uygun ambalajların geliştirildiği tasarım uygulamaları yapmak, konu ile ilgili yapılan araştırmalar aracılığı ile sosyal, çevresel problemleri analiz etmek,ve bunları çoklu ortam aracılığıyla projelendirip sunarak: fikri ürüne dönüştürme, tasarım yazılımı kullanım bilgilerini ölçme, zaman yönetimi ve sunum çerçevesinde yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Yaratıcı Ambalaj Kavramları, Yaratıcılık Süreçleri, Tasarım Süreçleri,Proje oluşturma ve Sunum Teknikleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Emel Birol
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ambalaj Tasarımı Emre Becer


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 132

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ambalaj tasarımına ait edindiği teorik bilgileri tasarım çözümleri olarak ifade eder
2 Ambalaj tasarımına ait teori ve uygulama arasında bağlantı kurar
3 Ürün tasarımı ve yaratıcılık süreçlerini tanımlar
4 Tüketici ve kullanıcı gruplarını inceleyerek ithiyaçları belirler, yeni ürün eğilimleri yaratır
5 Bir ürünün pazarı içindeki konumunu ve zayıf bir ürünün Pazar payını artırmak için gerekli olan unsurları saptar
6 Bir kavramdan yola çıkarak farklı, yaratıcı ve özgün ürünler yaratmak için fikir geliştirir
7 Tasarladıklarını sektöre sunulmaya hazır bir proje olarak yapılandırır
8 Edindiği temel kompozisyon, 2 ve 3 boyutlu tasarım, tipografi, grafik, logo, kurumsal kimlik bilgilerini yaratıcı ambalaj tasarımlarına aktarır
9 Özgün ürün tasarımlarını dijital ortam aracılığıyla ifade eder
10 Ambalaj tasarımı uygulamalarının gerektirdiği tasarım programlarını kullanabilme bilgi ve becerisini pratik eder


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş, Yaratıcı Ambalaja Genel bakış
2 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünce Oluşturma, Proje Konu Seçimi
3 Proje Konu Araştırması Sunumu
4 Workshop I
5 Proje Değerlendirme I
6 Proje Değerlendirme II
7 ARA SINAV
8 Tasarım Süreçleri, Yaratıcı Ambalaj Örnek İnceleme
9 Proje Konu Seçimi
10 Proje Konu Araştırması Sunumu
11 Wokshop II
12 Proje Değerlendirme I
13 Proje Değerlendirme II
14 FİNAL SINAVI


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 5 4 5 4
Ö1 5 5 4 4 5 1
Ö2 5
Ö3 5 5 4 5 1
Ö4 5 4 5 5 5 5
Ö5 5 4 5 5 5 5
Ö6 5 5 5 5 5 5
Ö7 5 4 5 5 5 4
Ö8 5 5 5 5 5 5
Ö9 5 5 5 5 5 5
Ö10 5 4 3 1 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208911&curProgID=5717&lang=tr