Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
8GİT456Interactive Systems3+0+034

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Visual Communication Design
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Elective
Objectives of the Course Teaching existing human-interactive system designs and models and examining the applications of related models in human-machine interactive systems
Course Content Within the framework of the course, the concepts of design thinking, user experience design, interface design, graphic elements, texture, motion and animation are examined and examples are discussed. Students create interactive and creative products with studio-based applications.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator Prof. Hayriye Koç Başara
Name of Lecturers Associate Prof.Dr. DENİZ AKÇAY BALCI
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources Gerard Jounghyun Kim, Human–Computer Interaction: Fundamentals and Practice, CRC Press, 2015 *Guy A. Boy, The Handbook of Human-Machine Interaction: A Human-Centered Design Approach, CRC Press, USA, 2011 * Dinesh K. Kumar, Sridhar Poosapadi Arjunan, Human–Computer Interface Technologies for the Motor Impaired,


Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Hours for off-the-c.r.stud 14 6 84
Mid-terms 1 4 4
Final examination 1 4 4
Total Work Load   Number of ECTS Credits 5 148

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir. Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir. Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir.
2 Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
3 Etkileşimli içeriği kavrar.
4 Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyim tasarımı farkındalığını geliştirir.
5 Kodlamayı güncel, yaratıcı etkileşimli projelere uygular.
6 Etkileşimli tasarım ürünleri tasarlar.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Giriş
2 Etkileşimli sistemlerin tanımı ve gelişim süreci Etkileşimli sistemlerin tanımı ve gelişim süreci
3 İnsan bilgisayar ve insan makine etkileşimli sistemlerin önemi ve kullanım amaçları
4 Etkileşim Tasarımı Nedir?
5 Etkileşime odaklanılmaya başlanması, prototip oluşturma
6 İnsan-makine etkilişiminde arttırılmış ve sanal gerçeklik uygulamalarının incelenmesi
7 Kullanıcı ara yüzü ve etkileşimi geliştirme
8 Ara Sınav
9 İçerik ve etkileşime odaklanma
10 Kullanıcı ara yüzüne prototip oluşturmaya başlama
11 Ara yüzü içeriğe entegre etme
12 Etkileşimli arayüz ve ortamlarda hata ayıklama
13 Öğrenci sunumları
14 Final


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
All 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
C1 4 4
C2 4
C3 4 4
C4 4 4 4
C5 4 4 4 4
C6

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208913&curProgID=5717&lang=en