Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8GİT456Etkileşimli Sistemler3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mevcut insan etkileşimli sistem tasarımları ve modellerinin öğretilmesi ve ilgili modellerin insan-makine etkileşimli sistemlerde uygulamalarının incelenmesi
Dersin İçeriği Ders çerçevesinde tasarım odaklı düşünme, kullanıcı deneyimi tasarımı, arayüz tasarımı, grafik elemanları, doku, hareket ve animasyon kavramları irdelenir, örnekler tartışılır. Öğrenciler stüdyo temelli uygulamalar ile öğrenciler etkileşimli ve yaratıcı ürünler ortaya koyarlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Hayriye Koç Başara
Dersi Verenler Doç.Dr. DENİZ AKÇAY BALCI
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Gerard Jounghyun Kim, Human–Computer Interaction: Fundamentals and Practice, CRC Press, 2015 *Guy A. Boy, The Handbook of Human-Machine Interaction: A Human-Centered Design Approach, CRC Press, USA, 2011 * Dinesh K. Kumar, Sridhar Poosapadi Arjunan, Human–Computer Interface Technologies for the Motor Impaired,


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 148

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir. Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir. Etkileşimli sistemler kavramını, önemini ve kullanım alanlarını öğrenir.
2 Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
3 Etkileşimli içeriği kavrar.
4 Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyim tasarımı farkındalığını geliştirir.
5 Kodlamayı güncel, yaratıcı etkileşimli projelere uygular.
6 Etkileşimli tasarım ürünleri tasarlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş
2 Etkileşimli sistemlerin tanımı ve gelişim süreci Etkileşimli sistemlerin tanımı ve gelişim süreci
3 İnsan bilgisayar ve insan makine etkileşimli sistemlerin önemi ve kullanım amaçları
4 Etkileşim Tasarımı Nedir?
5 Etkileşime odaklanılmaya başlanması, prototip oluşturma
6 İnsan-makine etkilişiminde arttırılmış ve sanal gerçeklik uygulamalarının incelenmesi
7 Kullanıcı ara yüzü ve etkileşimi geliştirme
8 Ara Sınav
9 İçerik ve etkileşime odaklanma
10 Kullanıcı ara yüzüne prototip oluşturmaya başlama
11 Ara yüzü içeriğe entegre etme
12 Etkileşimli arayüz ve ortamlarda hata ayıklama
13 Öğrenci sunumları
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 4 4
Ö2 4
Ö3 4 4
Ö4 4 4 4
Ö5 4 4 4 4
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208913&curProgID=5717&lang=tr