Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
5GST307Marketing2+0+035

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Gastronomy and Culinary Arts
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Compulsory
Objectives of the Course Providing students with the ability to market food and beverage products by providing them with the economic value
Course Content The objectives of marketing, the management of goods and services, pricing and distribution, the elements of modern marketing understanding, current issues of customer-oriented marketing understanding, the goals and objectives of the market, the place and use of advertising and brand concepts in the management of goods and services, and the use of new trends in marketing.
Course Methods and Techniques Discussion, Lecture, Question and Answer, Individual Study, Brainstorming, Demonstration
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Asist Prof. Nihan YARMACI
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources In the marketing of tourism enterprises 7p and 7c / Prof. Dr. Cevdet AVCIKURT, Asst. Assoc. Dr. Şehnaz DEMİRKOL, Asst. Assoc. Dr. Burhanettin ZENGİN
Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık
Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.

Course Category
Mathematics and Basic Sciences %10
Social Sciences %50
Field %40

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Assignment 1 % 0
Final examination 1 % 60
Total
3
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Assignments 1 5 5
Presentation 1 5 5
Mid-terms 1 15 15
Final examination 1 20 20
Total Work Load   Number of ECTS Credits 5 129

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Knows the elements that make up marketing and marketing mix.
2 Knows market segmentation and market segmentation strategies.
3 Knows how to conduct market research for food and beverage businesses.
4 Knows current marketing approaches.
5 Knows the product life cycle and analyzes the strategies that can be applied according to periods.
6 Can do SWOT analysis.
7 Knows the features of service marketing.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Marketing and Basic Concepts Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Food and beverage companies, marketing analysis Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
3 Market, characteristics of food and beverage markets and food and beverage market shares Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
4 Target Audience, Purchasing Behavior Food and beverage business, selection and placement in the target market (Positioning) Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
5 Food and Beverage Market Opportunities, Food and Beverage businesses products and features Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
6 Pricing Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
7 Pricing Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
8 Midterm Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
9 Pricing strategies Food and Beverage Product Development Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
10 Distribution of food and beverage establishments Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
11 Food and beverage business promotions Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
12 Marketing mix in food and beverage businesses (4p,4c, 7p, 7c and 7e) Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
13 Food and beverage business marketing planning, International food & beverage marketing – Student presentations Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
14 Food and beverage businesses marketing policy – ??Student Presentations Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
15 General overview Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
C1 5 3 2
C2 5 3 5
C3 3 5 3 3 3
C4 5 5 5
C5 5 5 2 3 5 5 2
C6 2 5 5 2 2 2 1
C7 5 2 2 2 2 3 1

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=209006&curProgID=5713&lang=en