Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
5GST307Marketing2+0+025

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Gastronomy and Culinary Arts
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Compulsory
Objectives of the Course Providing students with the ability to market food and beverage products by providing them with the economic value
Course Content The objectives of marketing, the management of goods and services, pricing and distribution, the elements of modern marketing understanding, current issues of customer-oriented marketing understanding, the goals and objectives of the market, the place and use of advertising and brand concepts in the management of goods and services, and the use of new trends in marketing.
Course Methods and Techniques Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Asist Prof. Nihan YARMACI
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources In the marketing of tourism enterprises 7p and 7c / Prof. Dr. Cevdet AVCIKURT, Asst. Assoc. Dr. Şehnaz DEMİRKOL, Asst. Assoc. Dr. Burhanettin ZENGİN
Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık
Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.

Course Category
Mathematics and Basic Sciences %10
Social Sciences %50
Field %40

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Assignments 1 15 15
Presentation 1 15 15
Mid-terms 1 1 1
Final examination 1 1 1
Total Work Load   Number of ECTS Credits 5 116

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Pazarlama ve pazarlama karmasını oluşturan unsurları bilir.
2 Pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini bilir.
3 Yiyecek içecek işletmeleri ile ilgili pazar araştırmasının nasıl yapıldığını bilir.
4 Güncel pazarlama yaklaşımlarını bilir.
5 Ürün yaşam eğrisini bilir ve dönemlere göre uygulanabilecek stratejileri analiz eder.
6 Swot analizi yapabilir.
7 Hizmet pazarlamasının özelliklerini bilir.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Yiyecek içecek firmaları, pazarlama analizleri
3 Pazar, Yiyecek içecek pazarlarının özellikleri ve yiyecek içecek pazar payları
4 Hedef Kitle, Satın Alma Davranışı Hedef pazarda yiyecek içecek işleri, seçim ve yerleştirme (Konumlandırma)
5 Yiyecek İçecek Pazar Fırsatları, Yiyecek içecek işletmeleri ürünleri ve özellikleri
6 Fiyatlandırma
7 Fiyatlandırma
8 Ara sınav
9 Fiyatlandırma stratejileri Yiyecek İçecek Ürün Geliştirme
10 Yiyecek içecek işletmeleri dağılımı
11 Yiyecek içecek işletmeleri promosyonları
12 Yiyecek içecek işletmelerinde pazarlama karması (4p,4c, 7p, 7c ve 7e)
13 Yiyecek içecek işleri pazarlama planlama, Uluslararası yiyecek & içecek pazarlaması – Öğrenci sunumları
14 Yiyecek içecek işletmeleri pazarlama politikası – Öğrenci Sunumları
15 Genel tekrar


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
All 4 3 4 1 1 3 4 5 4 2 5 5 5 1 1
C1 5 3 2
C2 5 3 5
C3 3 5 3 3 3
C4 5 5 5
C5 5 5 2 3 5 5 2
C6 2 5 5 2 2 2 1
C7 5 2 2 2 2 3 1

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=209006&curProgID=5713&lang=en