Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere yiyecek-içecek ürünlerinin ekonomik değerini sağlayarak, onları pazarlayabilme yetisi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın tanımı, amaçları, mal ve hizmetlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama süreçlerinin tanıtılması, modern pazarlama anlayışının dayandığı unsurlar, müşteri odaklı pazarlama anlayışının günümüzdeki önemi, Pazar kavramı ve tüketici davranışlarının öğrenilmesi, reklam ve marka kavramlarının pazarlama yönetimindeki yeri ve önemi ve pazarlamadaki yeni trendler gibi konuları içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan YARMACI
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Turizm işletmelerinin pazarlamasında 7p ve 7c/ Prof. Dr. Cevdet AVCIKURT, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz DEMİRKOL, Yrd. Doç. Dr. Burhanettin ZENGİN
|
|
Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
Sosyal Bilimler
|
%50
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|