Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5GST307Pazarlama 2+0+025

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere yiyecek-içecek ürünlerinin ekonomik değerini sağlayarak, onları
pazarlayabilme yetisi kazandırmak
Dersin İçeriği Pazarlamanın tanımı, amaçları, mal ve hizmetlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama süreçlerinin tanıtılması, modern pazarlama anlayışının dayandığı unsurlar, müşteri odaklı pazarlama anlayışının günümüzdeki önemi, Pazar kavramı ve tüketici davranışlarının öğrenilmesi, reklam ve marka kavramlarının pazarlama yönetimindeki yeri ve önemi ve pazarlamadaki yeni trendler gibi konuları içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Nihan YARMACI
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Turizm işletmelerinin pazarlamasında 7p ve 7c/ Prof. Dr. Cevdet AVCIKURT, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz DEMİRKOL, Yrd. Doç. Dr. Burhanettin ZENGİN
Ulema, Şevki (2020). Yiyecek İçecek Pazarlaması, Detay Yayıncılık
Hacıoğlu, Necdet (2000). Turizm Pazarlaması, 7.Baskı. Nobel Yayın Dağıtım.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 15 15
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 116

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlama ve pazarlama karmasını oluşturan unsurları bilir.
2 Pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini bilir.
3 Yiyecek içecek işletmeleri ile ilgili pazar araştırmasının nasıl yapıldığını bilir.
4 Güncel pazarlama yaklaşımlarını bilir.
5 Ürün yaşam eğrisini bilir ve dönemlere göre uygulanabilecek stratejileri analiz eder.
6 Swot analizi yapabilir.
7 Hizmet pazarlamasının özelliklerini bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Yiyecek içecek firmaları, pazarlama analizleri
3 Pazar, Yiyecek içecek pazarlarının özellikleri ve yiyecek içecek pazar payları
4 Hedef Kitle, Satın Alma Davranışı Hedef pazarda yiyecek içecek işleri, seçim ve yerleştirme (Konumlandırma)
5 Yiyecek İçecek Pazar Fırsatları, Yiyecek içecek işletmeleri ürünleri ve özellikleri
6 Fiyatlandırma
7 Fiyatlandırma
8 Ara sınav
9 Fiyatlandırma stratejileri Yiyecek İçecek Ürün Geliştirme
10 Yiyecek içecek işletmeleri dağılımı
11 Yiyecek içecek işletmeleri promosyonları
12 Yiyecek içecek işletmelerinde pazarlama karması (4p,4c, 7p, 7c ve 7e)
13 Yiyecek içecek işleri pazarlama planlama, Uluslararası yiyecek & içecek pazarlaması – Öğrenci sunumları
14 Yiyecek içecek işletmeleri pazarlama politikası – Öğrenci Sunumları
15 Genel tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 4 3 4 1 1 3 4 5 4 2 5 5 5 1 1
Ö1 5 3 2
Ö2 5 3 5
Ö3 3 5 3 3 3
Ö4 5 5 5
Ö5 5 5 2 3 5 5 2
Ö6 2 5 5 2 2 2 1
Ö7 5 2 2 2 2 3 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=209006&curProgID=5713&lang=tr