Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7ÜNİ082Öğrenmeyi Öğrenme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenmeyi öğrenme becerilerini kazandırmak
Dersin İçeriği Bu ders öğrenmenin, aktif öğrenmenin, öğrenmeyi öğrenmenin ne olduğu, öğrenmeyi öğrenmenin gerekliliği, öğrenmeye ilişkin kavramlar, beyin ve öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, dijital çağda öğrenme, belirsizlikler ve krizler çağında öğrenme ve öğrenme yolculuğumuzun bizi nereye götürdüğüne/götüreceğine ilişkin paylaşımları içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-yanıt, tartışma, beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Tanımsız
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Canlı Devre (David Eagleman)
Değişen Beynim (Sinan Canan)
Aktif Öğrenme (Kamile Ün Açıkgöz)
Beyin (David Eagleman)
https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn/home/week/1
Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %80
Eğitim Bilimleri %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 25
Ödev 1 % 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 144

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yaşadığımız çağın özelliklerini ve öğrenmeyi öğrenmenin önemini açıklar.
2 Aktif öğrenmeyi ve aktif öğreneninin özelliklerini bilir.
3 Öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve yaşam boyu öğrenme ile arasındaki ilişkiyi açıklar.
4 Belirlediği bir konuya ilişkin zihin haritası yapabilir, zihin haritası yaparken teknolojik zihin haritalama araçlarından yararlanabilir.
5 Beyin (yapısı, kimyası ve duygular) ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklar.
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar, daha kaliteli bir yaşam için bu faktörler çerçevesinde yaşamını yeniden düzenleyebilir.
7 Sayısal dönüşüm sürecinde öğrenmeyi öğrenmenin yeri ve önemini açıklar.
8 Belirsizlikler ve krizler çağında öğrenmeyi öğrenen olmanın avantajlarını sayar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, dersin amacı, dersin içeriği, öğretim yöntemi hakkında öğrencileri bilgilendirme Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
2 Neden öğrenmeyi öğrenme? Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
3 Öğrenme Nedir? Öğrenme Ku ramları Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
4 Aktif öğrenme, öğrenmeyi öğrenme Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
5 Öğrenmeyi öğrenme ve beyin Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
6 Öğrenme Stilleri, Öğrenme Stratejileri Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
7 Düşünme Modları, Bellek Sistemleri Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
8 Ara Sınav Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
9 Bilgiyi işleme (Chunking metodu) Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
10 Belleği Geliştirme, Öğrenmeyi Geliştirme Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
11 Fiziksel Geliştiriciler, Öğrenmede Olumsuzluklar Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
12 - Sayısal çağda öğrenmeyi öğrenme - Belirsizlikler ve krizler çağında öğrenmeyi öğrenme Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
13 Güncel Okuryazarlıklar Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
14 Öğrendiklerimizin Özeti Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI
15 Ders konularıyla ilgili video çözümleme Altay Cem Meriç, Öğrenmeyi Öğrenmek, TİN YAYINLARI


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 3 5
Ö4 5 4
Ö5 5
Ö6
Ö7
Ö8

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=211054&curProgID=5713&lang=tr