Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7ÜNİ082Öğrenmeyi Öğrenme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beslenme ve Diyetetik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenmeyi öğrenme becerilerini kazandırmak
Dersin İçeriği Bu ders öğrenmenin, aktif öğrenmenin, öğrenmeyi öğrenmenin ne olduğu, öğrenmeyi öğrenmenin gerekliliği, öğrenmeye ilişkin kavramlar, beyin ve öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, dijital çağda öğrenme, belirsizlikler ve krizler çağında öğrenme ve öğrenme yolculuğumuzun bizi nereye götürdüğüne/götüreceğine ilişkin paylaşımları içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-yanıt, tartışma, beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Canlı Devre (David Eagleman)
Değişen Beynim (Sinan Canan)
Aktif Öğrenme (Kamile Ün Açıkgöz)
Beyin (David Eagleman)
https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn/home/week/1


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 45

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yaşadığımız çağın özelliklerini ve öğrenmeyi öğrenmenin önemini açıklar.
2 Aktif öğrenmeyi ve aktif öğreneninin özelliklerini bilir.
3 Öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve yaşam boyu öğrenme ile arasındaki ilişkiyi açıklar.
4 Belirlediği bir konuya ilişkin zihin haritası yapabilir, zihin haritası yaparken teknolojik zihin haritalama araçlarından yararlanabilir.
5 Beyin (yapısı, kimyası ve duygular) ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklar.
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar, daha kaliteli bir yaşam için bu faktörler çerçevesinde yaşamını yeniden düzenleyebilir.
7 Sayısal dönüşüm sürecinde öğrenmeyi öğrenmenin yeri ve önemini açıklar.
8 8. Belirsizlikler ve krizler çağında öğrenmeyi öğrenen olmanın avantajlarını sayar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, dersin amacı, dersin içeriği, öğretim yöntemi hakkında öğrencileri bilgilendirme
2 Neden öğrenmeyi öğrenme?
3 Öğrenme Nedir? Öğrenme Ku ramları
4 Aktif öğrenme, öğrenmeyi öğrenme
5 Öğrenmeyi öğrenme ve beyin
6 Öğrenme Stilleri, Öğrenme Stratejileri
7 Düşünme Modları, Bellek Sistemleri
8 Ara Sınav
9 Bilgiyi işleme (Chunking metodu)
10 Belleği Geliştirme, Öğrenmeyi Geliştirme
11 Fiziksel Geliştiriciler, Öğrenmede Olumsuzluklar
12 - Sayısal çağda öğrenmeyi öğrenme - Belirsizlikler ve krizler çağında öğrenmeyi öğrenme
13 Güncel Okuryazarlıklar
14 Öğrendiklerimizin Özeti
15 Ders konularıyla ilgili video çözümleme
16 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=211140&curProgID=5610&lang=tr