Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5GST423Sunum ve Servis Teknikleri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Turizm işletmeleri ve yiyecek içecek işletmelerinde servis ve bar birimini tanımak, servis ve sunumun işletmeler açısından önemini kavramak, servis kurallarını ve tekniklerini benimseterek el becerisini geliştirip deneyim sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Turizmde servis biriminin önemi, servis sırasında kullanılan temel araç ve gereçler, uluslararası servis çeşitleri ve teknikleri, özel servisler, rezervasyon alma, misafir karşılama, sipariş alma, kuver ve masa düzeni, farklı yiyecek gruplarının servisi, hesap alma ve misafir uğurlama, kişisel hijyen, servis malzemelerin temizliği ve muhafazası.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Günay HASDEMİR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 144

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Turizm işletmelerinde servis departmanı hakkında bilgi ve temel prensipler öğrenilir.
2 Temel servis bilgilerini bilinir ve servis bölümü personelini tanınır.
3 Masa üstü servis takımları öğrenilir.
4 Öğrenciler misafir karşılama, hesap alma ve misafir uğurlama hakkında bilgi sahibi olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
2 Turizm işletmelerinde Servis Departmanı Hakkında Genel Bilgi ve Temel Prensipleri Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
3 Temel Servis Bilgileri ve Servis Bölümü Personeli Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
4 Servis Öncesi Yapılan Hazırlıklar ve Servis Basamakları Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
5 Servis Ve Sunum İçin Kullanılan Teknik Malzemeler Ve Kullanımı Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
6 Masa Yerleşim Ve Hazırlama Tekniklerini Bilme Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
7 Masa Üstü Servis Takımları Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
8 Ara Sınav
9 Özel Servis Takımları Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
10 Müşteri Masasının Hazırlanması Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
11 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Rezervasayon Alma Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
12 Misafirin Karşılanması Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
13 Sipariş Alma ve Servis Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
14 Hesap Alma ve Misafir Uğurlama Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
15 Genel tekrar Altınel, H. (2017). Banket ve Servis Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=211170&curProgID=5713&lang=tr