Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6GST426Baharat Kültürü3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geleneksel baharat karışımlarının sunumunun ve lezzetlerinin öğrenilerek yemek tariflerinde kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Baharatların Kısa Tarihi,Coğrafi İşaretli Baharatlar, Bahatların Yetiştirmesi, Hasadı ve İşlenmesi, Baharat Karışımları, Mutfakta Kullanılan Baharatlar, Baharlar ve Çeşniler,Baharatların Tat ve Lezzet Kimyası, Baharat Tadımları ve Duyusal Deneyim Uygulamaları
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Büşra DİKEN ÇOLAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dangerous Tastes: The Story of Spices: Dalby, Andrew
Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Fen Bilimleri %10
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 2 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 154

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci baharatların tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenci baharatların yetiştirilmesi, hasadı ve işlenmesi sürecinde kullanılan ekipman ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
3 Öğrenci baharatların duyusal özelliklerini bilir ve duyusal analiz yapabilir.
4 Öğrenci baharatları ve baharat karışımlarını yemek tariflerinde doğru biçimde kullanabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Baharatların Tarihi Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
2 Baharatların Yetiştirmesi, Hasadı ve İşlenmesi Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
3 Uluslararası Mutfaklarda Kullanılan Baharatlar Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
4 Türk Mutfağında Kullanılan Otlar Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
5 Baharat Karışımı Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
6 Baharatların Kimyasal Özellikleri Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
7 Baharatların Duyusal Özellikleri Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
8 Ara Sınav
9 Baharatların Duyusal Analizi Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
10 Baharatların Duyusal Analizi Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
11 Baharat Tadımları Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
12 Sağlık Yönünden Baharatlar Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
13 Yemek Tariflerinde Baharat Kullanımı Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
14 Yemek Tariflerinde Baharat Kullanımı Mete, Oktay (2017) Baharatlar, Soframızın Lezzeti Ağzımızın Tadı. Alfa Kitap.
15 Yemek Tariflerinde Baharat Kullanımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5
Ö2 5 5 1 2 2
Ö3 5 3 3 3
Ö4 5 5 5 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=211184&curProgID=5713&lang=tr