Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Dış Ticaret (İngilizce)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Yönetimi ve Çevre İlişkisi; Stratejik Pazarlama ve Pazarlamanın Rolü: İşletme misyonu, İşletme amaçları, Portföy oluşturulması; Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Esra İŞBİLEN DURU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2008 Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayınları, 2007
|
|
Teorik ders anlatımı, ppt kullanımı, örnek olay çözümlemeleri, makale okuma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, proje sunumları
|
|
|
|
|
|
ödev, ara sınav, proje, sunum, final
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%70
|
|
Alan Bilgisi
|
%30
|
|
|