Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3VFT221Digital Marketing3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Dış Ticaret (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş pazarlama bağlamında pazarlama kavramlarını farklı şirket / ürün / pazar durumlarına uygulamak için gerekli olan dijital pazarlama tekniklerini ve araçlarını anlamalarını sağlamaktır. Buradan hareketle amaç, öğrencileri, dijital platformlardaki çalışmalarına girdi olarak pazarlama stratejileri konusundaki bilgilerini kullanmaya teşvik ederek, öğrencilerin öğrenmelerini artırmaktır. Öğrenciler dijital pazarlamayı bilfiil gözlemleyip yorumlayabilecek ve e-pazarlamanın yaygın olarak kullanılan uygulamalarını ve araçlarını tanıyabileceklerdir.
Dersin İçeriği Dijital pazarlamada kullanılan araç ve teknikler öğrenilerek dijital pazarlama planlaması ve stratejisi yapmak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Jülide Damadoğlu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sunumlar ve Web Yazılımları
Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2012), Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Prentice Hall: Italy, 5th Edition.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 8 10 80
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 182

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama medyası, araçları ve teknikleri ile (ve yerine) nasıl ve neden kullanıldığını anlar.
2 Başlıca dijital pazarlama kanallarını ve çevrimiçi reklamcılığı anlar.
3 Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi ve planı geliştirmeyi, değerlendirmeyi ve yürütmeyi öğrenir.
4 Dijital pazarlamanın en popüler ve yaygın kabul gören uygulamalarını ve araçlarını kullanır.
5 Dijital pazarlama çabalarının başarısını ölçmeyi ve değerlendirmeyi ve yatırım getirisini hesaplamayı öğrenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Gelenekselden Dijitale. Dijital Pazarlama Nedir?
2 Çevrimiçi Değer Yaratmak
3 Dijital Pazarlama Stratejileri
4 Dijital Pazarlama Karması
5 Dijital Platformlar ve Sosyal Ağlar (İlişkisel Pazarlama)
6 Arama Motoru Pazarlaması
7 Sosyal Medya Pazarlaması
8 Ara Sınav Haftası
9 İçerik Pazarlaması
10 E-posta Pazarlaması ve E-MİY
11 Mobil Pazarlama
12 Dijital Pazarlama ve Markalama: Dijital Markalar
13 Dijital Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Yönetimi
14 Dijital Pazarlama Kampanyaları ve Örnek Olay Analizi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 4 3 4 4 3 4 4 3 5 3 4
Ö1 3 3 2 4 3 2 4 5 3 3 3 3
Ö2 2 2 3 4 4 3 2 4 4 4 4 4
Ö3 4 4 4 4 3 4 3 2 4 3 5 2
Ö4 2 3 5 3 4 5 3 3 2 4 2 3
Ö5 5 3 2 3 3 3 3 4 3 3 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=212001&curProgID=5636&lang=tr