Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4ANS226Herkes İçin Spor ve Wellness2+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriği; herkes için sporun tanımı, yararı, yaygınlaşması, dünyada ve türkiye’deki herkes için spor anlayışı, sağlık için spor, rekreasyon için spor, çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, aileler ve engelliler için spor, insan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, outdoor sporları ve yanı sıra yerel yönetimlerde spor ile herkes için spor federasyonunun temel görevi, işleyişi, örgütleyici ve düzenleyici rolü konularını kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Murat Tutar
Dr. Öğretim Üyesi Hülya Ünlü hulya.unlu@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Herkes İçin Spor.
Yaşamboyu Spor
Sports for Everyone: A Handbook for Starting Sports Camps for Children with Visual Impairments
Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 3 48
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 75

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 herkes için sporun amacını açıklayabilecektir.
2 Spor ve egzersiz aktivitelerinin, yaşam kalitesi üzerine etkilerini açıklar.
3 Çocuk ve gençlere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
4 Yaşlılar ve hamilelere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
5 Özel gereksinimli bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
6 Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik hazırlanan egzersiz programlarını inceler (examine) ve içeriğin bu farklılıklara özgü uygunluğunu değerlendirir.
7 Farklı özelliklerdeki bireylerin ihtiyaçlarını dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci
2 Sağlıklı yaşam ve spor
3 Fiziksel uygunluk (Fitness) ve Fiziksel uygunluk unsurları
4 Farklı sağlık problemleri ve spor ilişkisi
5 Sağlıklı yaşam için spor ve egzersiz planlamasının esasları, uygulamaları, sunum ve tanıtıcı çalışmalar
6 Temel beslenme, enerji sistemleri ve enerji metabolizmalarının temel ilkeleri
7 Solunum, gevşeme ve dinlenmenin esasları ve teknikleri
8 Çocuklar ve gençlerde spor ve egzersiz programları
9 Kadın ve Spor (hamilelik, doğum sonrası ve gelişimsel değişim süreçleri egzersizleri)
10 İleri yetişkinlik sürecinde spor ve egzersiz; öğrenci sunumları
11 Farklı gelişenler ve engelliler için spor
12 Özel sağlık sorunlarında yapılacak egzersizler
13 Outdoor sporlarını tanıma ve Türkiye’deki outdoor alanları
14 genel tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 3 4 2 3 4 3 4 5 4 5 5 4 4 3 3 2
Ö1 2 3 3 1 1 2 3 4 3 1 3 4 3 2 2 1
Ö2 2 3 4 3 3 4 5 5 4 3 2 1 3 3 3 2
Ö3 2 3 4 4 4 3 3 3 2 2 4 4 4 4 4 5
Ö4 3 2 2 2 2 4 5 5 5 3 3 2 2 2 3 3
Ö5 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 2 3 4
Ö6 3 4 4 4 2 2 3 4 4 3 4 4 3 2 2 2
Ö7 3 3 4 4 4 3 3 3 3 3 4 4 4 4 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=217068&curProgID=75&lang=tr