Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1YBS432Programlama Dillerinin Prensipleri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin programlama dillerini modern tasarım yöntemleri kullanarak tasarlanması ve tasarlanan dillerin modern geliştirme araçları kullanarak gerçeklenmesi konularında bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Programlama dillerinin tasarımı ve gerçekleştime ilkeleri, dil sözdizimi (anlamsal özellikleri, BNF, ayırma), dil işlemciler (derleyiciler, yorumlayıcılar), temsil şekilleri (veri yapıları, kontrol yapıları ve bağlayıcılar) ve stiller (prosedürel, fonksiyonel programlama, mantıksal programlama, modüler programlama, nesne yönelimli programlama), dönem projesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Halime Suvay Eker
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", Pearson; 11 edition (2015), ISBN-10: 013394302X ,ISBN-13: 978-0133943023
Konu anlatımı, Soru-Cevap, Proje.
Bir grup projesi
Vize ve Final Sınavları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %10
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Proje 1 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 140

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Programlama dilleri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme.
2 Derleyici önyüzlerini (sözlüksel, sözdizim ve anlamsal analiz adımları) gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme.
3 Değişik programlama dillerindeki program yapılarını (isimler, bağlam, tip kontrolü, kapsamlar) açıklayabilme, kullanabilme, karşılaştırabilme.
4 Programlama dilleri tasarımı ve gerçeklenmesi için gerekli olan güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş, Dil Tasarlama, Makina Mimarisi.
2 Sözlüksel Analiz.
3 Sözdizim Analizi I (Gramer, Türetim).
4 Sözdizim Analizi Iı (Ayrıştırma Ağaçları, Bulanıklık).
5 Anlamsal Analiz (Statik Anlambilim).
6 Anlamsal Analiz (Dinamik Anlambilim).
7 Tekrar.
8 Vize sınavı.
9 İsimler, Bağlam, Tip Kontrolü, Kapsamlar.
10 Veri Tipleri, İfadeler Ve Atama Deyimleri.
11 Deyim-Seviyesi Kontrol Veri Tipleri.
12 Altprogramlar (Aka, Kapsam Ve Parametre Transferi).
13 Altprogram Gerçeklenmesi.
14 Tekrar.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 4 5 5 2 4 2 4 1
Ö1 4 5 5 2 3 2 2 1
Ö2 4 5 5 2 2 2 2 1
Ö3 4 5 5 2 2 2 2 1
Ö4 4 5 5 2 2 2 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=217987&curProgID=5702&lang=tr