Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1MİM304Mimari Koruma ve Restorasyon II2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencinin 5. sömestr içinde rölövesini aldığı yapıyı 6. sömestrde ayrıntıları ile incelemesini ve restorasyon projesini çizmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğrencinin 5. sömestr içinde aldığı yapıyı 6. sömestrde restorasyon projesi haline getirmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Uzay Yergün
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar AHUNBAY, Z., ‘’Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon’ YEM , İstanbul ,1996. OKYAY, İ., ‘’Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası’’, YEM, İst., 2001. İ.T.Ü Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Anabilim Dalı Ders Notları Binan Can , Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar Arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını,1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayını, 1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayını.
Teorik anlatımlar ve uygulama çalışmaları
Yılboyunca yapılan atölye çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Uygulama 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 127

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması
2 Müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması
3 Koruma konusunda çalışmalar yapan kurum ve kuruluşların öğrenilmesi
4 Bütüncül tasarım yapabilme becerisinin kazanılması
5 Koruma kuramı çerçevesinde düşünme yetisinin kazanılması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma
2 Ders içeriği tanıtımı, Ödev Açıklamaları Yaşadığınız evin salonunun 4 yönden fotoğraflanması, krokisinin alınması ve 1/2 ölçekli rölöve çiziminin yapılması
3 Rölöve Alma Yöntemleri - 1
4 Rölöve Alma Yöntemleri - 2
5 Geleneksel Yapı Elemanları - 1
6 Geleneksel Yapı Elemanları - 2
7 Ahşap ve Kargir Yapılarda Bozulma ve Değişikliklerin Okunması / Örnekler - 1
8 Arasınav
9 Ahşap ve Kargir Yapılarda Bozulma ve Değişikliklerin Okunması / Örnekler - 2
10 Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından Tarihi Yapıların Çözümlenmesi - 1
11 Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından Tarihi Yapıların Çözümlenmesi - 2
12 Kentsel ve Mimari Mekanların Betimlenmesi Tarihi
13 Geleneksel Yapı Türleri
14 Geleneksel Yapı Türleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı /Final Ödevinin Teslimi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1 5 4
Ö1 1 5 4
Ö2 1 5 4
Ö3 1 5 4
Ö4 1 5 4
Ö5 1 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=229983&curProgID=5716&lang=tr