Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerine afetin önemi, afetlerin sınıflandırması, afetlere karşı alınacak önemler, afetlerin yönetimi, afetin toplum sağlığı üzerine etkileri ve afet hemşiresinin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders; Dersin Tanıtılması, Afet Kavramının Tanımı, Epidemiyolojisi, Önemi ve Sınıflandırılması ,Küresel Afetler ve Kompleks Acil Durumlar,Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik Ajanların Neden Olduğu Afetler,Afetlerde Yüksek Riskli Savunmasız Gruplar,Afetlerde Ruh Sağlığı,Afetlerde Kitlesel Yaralanmalar,Afet Triajı,Afet Hazırlığı ,Afet Planlama,Afet Yönetimi,Afet yönetiminde hemşirenin rolleri,Afet hemşireliğinde araştırma ve gelişme, ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe Atak Meriç
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
DSÖ (2006). Acil durumlarda hemşirelik ve ebeliğin katkısı. Cenevre: Dünya Sağlık Örgütü. Altıntaş KH, Bayraktar N, Erden Z, Koçer B, Demiröz F. HAMER Acil ve Afet Durumlarında Sağlık Yönetimi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları; 2013. AFAD, Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü https://aats.afad.gov.tr/ Koç A., Özen B. (2022). Afet Hemşireliği. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Şimşek, P., & Gündüz, A. (2021). Türkiye’de afet hemşireliği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 47(3), 469-476.
|
|
Bu dersin notları, dersi veren öğretim üyesi tarafından verilecektir.
|
|