Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Aşçılık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
1. Yazılı ve sözlü anlatımı geliştirmek, 2. Bilimsel anlatımı geliştirmek ve bilimsel metin üretebilme becerisi kazandırmak, 3. Edebî türler hakkında bilgi edindirmek ve bu türleri irdeleme becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Dil İçeriğinin Tanıtılması, Dile Genel Bakış, Dil ve Anlatım Bozuklukları, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri, Etkin Okuma ve Dinleme, Yazılı ve Sözlü Anlatım Kuralları, Metin Planlaması ve Yapı, Paragraf ve Anlatım Biçimleri,
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Esra İşbilen Duru
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Zülfikar Erocak
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Komisyon, Yargı Yayınevi, Ankara, 1984.ÇAĞDAŞ TÜRK HİKAYE VE ROMANI, OLCAY ÖNERTOY, İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI, ANKARA,1984; Yazılı Anlatım,Baki Asiltürk,İkaros Yayınları.
|
|
Anlatım, metin inceleme, tartışma, deneysel yazma
|
|
|
|
|
|
Performans değerlendirmeØ Ürün seçki dosyası (Portfolyo)Ø Kavram haritalarıØ Yapılandırılmış gridØ Tanılayıcı dallanmış ağaç Ø Kelime ilişkilendirmeØ ProjeØ DramaØ Görüşme Ø Yazılı raporlarØ GösteriØ Poster Ø Grup ve/veya akran değerlendirmesi Ø Kendi kendini değerlendirme
|
|