Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BSF235Pazarlama İlkeleri2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin pazarlamanın temel kavramları ile ilgili bilgi edinebilmeleri, pazarlama karmasını tanımaları ve pazarlama stratejilerini kavramaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Pazarlamanın tanımı; kapsamı; gelişimi; modern pazarlama yönetimi, pazarlama yönetimi ve çevre ilişkisi; stratejik pazarlama ve pazarlamanın rolü; pazarlama karması
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı, ppt kullanımı, örnek olay çözümlemeleri, makale okuma, araştırma, soru-cevap, proje hazırlığı. vize konuları final sınavına dahildir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Esra İŞBİLEN DURU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2008
Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayınları, 2007
Ariely, Dan, (2020). Akıldışı Ama Öngörülebilir, Optimist Yayınları
Gegez, Ercan. (2015). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Beta Yayınları
Mucuk, İsmet (2008). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi
LMS sistemine yüklenmekte, derste paylaşılmaktadır.
ödev, ara sınav, proje, final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %80
Alan Bilgisi %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlamanın başlıca kavramlarını tanıyabilme, tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Tüketici pazarı ve endüstriyel pazarları tanıyabilme; pazarı bölümlendirerek hedef pazarı seçebilme, konumlandırma sürecini anlayabilme
3 Pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) hakkında bilgi sahibi olabilme
4 Pazarlama kararlarını etkileyen çevre faktörlerini tanıyabilme, stratejik plan yapmanın pazarlama için önemini anlayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamanın tanımı ve kapsamı
2 Pazarlamanın temel kavramları ve pazarlama karması
3 Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve pazarlamayı etkileyen yeni trendler
4 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
5 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
6 Pazarlamada tüketici davranışı
7 Pazarlama Çevresi
8 Endüstriyel pazarlar
9 Ürün ve ürün yaşam eğrisi
10 Fiyat
11 Dağıtım
12 Tutundurma
13 Stratejik Pazarlama
14 Stratejik Pazarlama


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 3 4 4
Ö1 3 4 4
Ö2 4 4 4
Ö3 3 4 4
Ö4 3 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237413&curProgID=59&lang=tr