Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1DOT103Oyun Programlama I1+4+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Oyun programlama dersinin amacı, öğrencilere oyun geliştirme sürecini anlamak ve bu alanda beceri kazanmak için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği In this course, students will gain basic knowledge of programming, create and manage game projects, draw game outlines, determine game project milestones, and monitor progress.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama,7: Çalışma Grubu 8: Beyin Fırtınası, 11: Laboratuvar/Atölye /Alan Uygulaması, 12: Kendi Kendine Çalışma, 13: Problem Çözme, 14: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Onat Korucu onatkorucu@gmail.com
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Haftalık uygulama örnekleri ve açıklamaları (web ortamı)
Oyun motoruna ait sayfadaki doküman, video ve örnekler
Jesse Schell - The Art of Game Design_ A Book of Lenses, Second Edition-A K Peters_CRC Press (2014)
https://www.w3schools.com/cs/index.php
-

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 43
Devam 14 % 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
16
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 4 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Uygulama 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 139

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 C# dilinin ve Nesne Yönelimli Geliştirmenin temellerini bilir.
2 C# ile basit projeler oluşturmayı ve geliştirmeyi bilir
3 Oyun motorunda yeni proje oluşturmayı bilir.
4 Oyun motorunu kullanarak basit çalışmalar ve uygulamalar yapabilir.
5 Nispeten büyük bir oyun fikrini, yinelemeli olarak uygulanacak daha küçük mekaniklere ayırır.
6 Oyun tasarımında dijitalleşmeyi uygularken sorun-çözüm odaklı ve eleştirel bir yaklaşım benimser.
7 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir ve mesleki bilgisini uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Öğrencilerle tanışma, Ders içeriğine giriş, Oyunun bir varlık olarak genel görünümü. Yazılım/donanımın temelleri
2 Unity 3D, Git, Rider, C# .NET SDK gibi araçların kurulumları
3 C# Sözdiziminin Temelleri - Basit uygulamalar
4 C# ile Programlamanın Temelleri (Sınıflar, Yöntemler) - Metin tabanlı bir oyun oluşturma
5 C# ile Programlamanın Temelleri (değişkenler, listeler) - Metin tabanlı bir oyun oluşturma
6 C# ile Programlamanın Temelleri (koşullar, döngüler) - Metin tabanlı bir oyun oluşturma
7 Ara Sınav
8 C# ile Programlamanın Temelleri (OOP ve SOLID kavramları, temel matematik ve dize işlemleri) - Metin tabanlı bir oyun oluşturma
9 Unity 3D Temelleri
10 Unity 3D Kullanıcı Arayüzü
11 Unity 3D Fizik
12 Unity 3D Oyun Projesi
13 Unity 3D Oyun Projesi
14 Final Sınavı için uygulamaların eksiklerinin revize edilmesi genel kritik ve değerlendirmeler

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö2 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö3 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö4 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö5 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö6 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1
Ö7 1 5 5 3 3 2 1 1 2 2 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237450&curProgID=5728&lang=tr