Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2CPP110Nesne Yönelimli Programlama2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bilgisayar Programcılığı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere Java programlama dili kullanılarak pratik programlamının tasarlanması ve nesneye dayalı tasarım metodolojisi vermek.
Dersin İçeriği Nesne tasarım ilkelerinin temel kavramları, Java program yapısı, Standart kütüphane, Fonksiyonlar yüklenme ve şablonları, veri soyutlama prensiplei, sınıflar, kurucu ve yok ediciler, kalıtım, korumalı üyeleri, polimorfizm.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teori ve Uygulama.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Zeki ÇIPLAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar A.B. Altıntaş, Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Papatya Bilim, 7. Basım, 2016, ISBN: 9789756797402.
Konu anlatımı, Soru-Cevap.
Bir grup projesi
Vize ve Final Sınavları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %20
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 2 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 2 5 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 138

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Nesneye dayalı programlamanın temel kavramlarını edinmek
2 Java'da bir problemi nesne yönelimli programlama ile çözme becerisi kazanma
3 Java programlama dilinin kod tekrarını önleyen, tekrar kullanabilme özelliğini anlama
4 Nesne tabanlı yaklaşıma dayalı karmaşık yazılım sistemleri oluşturma
5 Yazılım geliştirme ekibinin bir öğesi olarak kod yazma alışkanlığı kazanma


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Nesne Tabanlı Programlamaya giriş.
2 Programlama Temelleri dersinde görülen temel java derslerinin genel tekrarı
3 Sınıf (Class) Kavramı, Metot (Method) Oluşturmak, Yapıcı Metotlar
4 Sınıflarda this Anahtar Kelimesinin Kullanımı, Sınıftan nesne üretme uygulamaları
5 Kapsülleme tekniğinin uygulanması, private anahtar kelimesinin kullanımı, Kaydedici (Setter) ve Okuyucu (Getter) Metotlar
6 Sınıflarda Kalıtım (Inheritance), Üst Sınıf (Super Class) ve Alt Sınıf (Sub Class) Kavramları, Sınıflarda Super Constructor Kullanımı
7 Bu haftaya kadar işlenen konuların tekrarı, örnek uygulamalar ve soru-cevap.
8 Vize.
9 Sınıflarda protected Anahtar Kelimesinin Kullanımı, Sınıflarda Çok Biçimlilik (Polymorphism) Mantığı
10 Soyut (Abstract) Sınıflar, Değişkenler ve Metotlar, Sınıflarda Interface Kullanımı, Statik (Static) Değişkenler, Sabitler ve Metotlar
11 Overriding ve Overloading, Değişmez (Immutable) Sınıf ve Nesneler Oluşturmak
12 Hata Ayıklama, Hata (Error) ve İstisna (Exception) Arasındaki Farklar, Try-Catch-Finally Yapısının Kullanımı
13 Dosya Sınıfı (File Class) ve Metotları, Dosya Oluşturmak, Yazmak, Okumak ve Silmek
14 Java Swing ile Arayüz Tasarımına dair örnek uygulamalar.
15 Bu haftaya kadar işlenen konuların tekrarı, örnek uygulamalar ve soru-cevap.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 4 4 4 3 4 4 3 2 4
Ö1 4 5 4 3 2 3 4 3 2 3
Ö2 4 5 4 4 3 4 4 3 2 4
Ö3 3 4 5 4 3 4 3 2 2 4
Ö4 3 4 4 5 3 5 4 3 2 5
Ö5 3 4 4 5 5 4 3 3 3 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237574&curProgID=44&lang=tr