Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP295Kaynaştırma Eğitimi3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak ve öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak ve öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. ASLAN AYDOĞAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özel Eğitim Ve Kaynaştırma/İbrahim H. Diken
Müfredata uygun her hafta faklı sunum
Kaynaştırma Eğitimi/Gönül Akçamete

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Sağlık Bilimleri %100
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 4 20 80
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 133

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler davranışa ilişkin temel tanımları söyleyebilme
2 Öğrenciler davranış problemlerine ilişkin temel tanımları böyleyebilme;
3 Öğrenciler etkili değerlendirme ve müdahale yaklaşımları söyleyebilme;
4 Öğrenciler çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirirme;
5 Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilirler


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kaynaştırma Eğitimi; Tanımı, Amaçları
2 Kaynaştırma ilkeleri
3 Kaynaştırma Eğitiminin Ülkemizdeki ve Dünyadaki Gelişim Süreci
4 Kaynaştırma eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
5 Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personel ve Özellikleri
6 Kaynaştırma Eğitiminde Ekip Çalışmasının Önemi
7 Kaynaştırma Eğitiminin Yararları
8 Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuğun Gelişim Özellikleri
9 Kaynaştırma Öğrencisini Eğitim Ortamına Yerleştirme Süreci
10 Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitim


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5
Ö1 5 4 2 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5
Ö2 4 4 5 5 5 5 5 4 3 5 4 4 5
Ö3 5 4 5 4 5 5 4 3 5 4 4 5 4
Ö4 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4 3 4 5
Ö5 3 5 4 5 5 4 5 4 5 4 3 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237727&curProgID=5578&lang=tr