Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP291Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Teknikleri3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini anlamlandırmak için gereken güncel değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması ve ilgili yöntemlerin uygulama becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğinde gelişimsel değerlendirmenin ne olduğu, gelişimsel değerlendirmenin nasıl yapıldığı, gelişim takibinin ne olduğu gelişim takibinin önemi ve gelişim takibinde kullanılabilecek tekniklerin neler olduğu, gözlem teknikleri, formal ve informal testler, standart testlerin neler olduğu, nasıl uygulandığı ve raporlandığı, gelişimsel değerlendirme raporu hazırlamak, aile ile görüşmelerin testler ışığında nasıl yapılması gerektiğine dair konular bulunmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunuş Yoluyla Anlatım, Tartışma, Gözlem, Vak’a İncelemesi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. İrem ALTAN AKSU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME HEDEF CS YAYINEVİ ; ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME EĞİTEN KİTAP YAYINEVİ
Tunçeli, H. İ. & Zembat, R. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi ve Önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3, 3. 01-12.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME HEDEF CS YAYINEVİ ; ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME EĞİTEN KİTAP YAYINEVİ
Tunçeli, H. İ. & Zembat, R. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi ve Önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3, 3. 01-12.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 10
Ödev 4 % 5
Uygulama 5 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
11
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 6 4 24
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 5 6 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır.
2 Çocuğun gelişimini değerlendirir.
3 Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır.
4 Standardize testlerin tanımak, uygulayabilir ve raporlar
5 Tüm değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir.
6 Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Gelişimsel değerlendirme nedir? Gelişim takibi nedir? Dikkat edilecek noktalar
2 Gelişim takibi nasıl yapılır? Gelişim takibinde kullanılan araç ve gereçler
3 Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
4 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem
5 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler, geçerlik güvenirlik
6 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Standart Testler
7 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Standart Testler
8 VİZE
9 Türkiye'de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları
10 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler ve uygulanması
11 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler, uygulanması ve raporlanması
12 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler, uygulanması ve raporlanması
13 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler, uygulanması ve raporlanması
14 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Testler, uygulanması ve raporlanması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 3 4 4 3 2 4 2 3 3 4 5 4
Ö1 5 3 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4
Ö2 5 3 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4
Ö3 5 3 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4
Ö4 5 3 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
Ö5 5 3 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5 4
Ö6 5 3 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237730&curProgID=5578&lang=tr