| Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS | Son Güncelleme Tarihi |
| 1 | CGP119 | Okul Öncesinde Matematik Öğretimi | 2+2+0 | 3 | 4 | 01.11.2024 |
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarda matematik bilgisi gelişimini öğrenmek, çocuğun matematik kavramlarını geliştirmek için uygun öğretim yöntemlerini öğrenmek.
|
|
Dersin İçeriği
|
Okulöncesi dönemde çocuklara kazandırılacak matematik kavram ve konularını öğrenmek ve bu kavramlara yönelik etkinlik yapmaktır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Yaparak yaşayarak öğrenme Anlatım yöntemi
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Fatma Şükran KAPLAN sukran.kaplan@gedik.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi - Pegem Akademi
|
|
Ders Notları
|
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretimi Yazarı: Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas
|
|
Dökümanlar
|
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretimi
|
Ders Yapısı
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
|
Yarıyıl Çalışmaları
|
|
Ara Sınav
|
1
|
%
20
|
|
Uygulama
|
7
|
%
50
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
30
|
|
Toplam :
|
9
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
|
İş Yükü
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
|
Ders Süresi
|
14
|
4
|
56
|
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
7
|
1
|
7
|
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
|
Ara Sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
|
Uygulama
|
7
|
3
|
21
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
1
|
1
|
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 4
100
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| Sıra No | Açıklama |
|
1
| Okul öncesi dönemde çocuğun matematiksel düşünme becerisinin nasıl geliştiğini öğrenmek |
|
2
| Okul öncesi eğitim programında yer alan temel matematik kavramlarını bilmek |
|
3
| Okul öncesi öğretim programında yer alan temel matematik kavramlarının öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilmek |
|
4
| Okul öncesi öğretim programında yer alan temel matematik kavramlarının öğretilmesine yönelik etkinlik hazırlayabilmek |
Ders Konuları
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
Çocuklarda kavram gelişimi
Sınıf ortamının düzenlenmesi
|
|
|
| 2 |
Erken matematik becerileri
|
|
|
| 3 |
Sayı kavramı
|
|
|
| 4 |
İşlemler
|
|
|
| 5 |
Geometrik şekiller
Ölçme
|
|
|
| 6 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 7 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 8 |
Vize sınavı
|
|
|
| 9 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 10 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 11 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 12 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 13 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 14 |
Örnek uygulamalar
|
|
|
| 15 |
Final sınavı
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237780&curProgID=5578&lang=tr