Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1VFT149Türkiye-EU Relations I3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Dış Ticaret (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı
Bu dersin iki temel amacı vardır:
(1) Lisans öğrencilerine Türkiye-Avrupa Birliği (AB) ilişkileri konusunda sağlam bir altyapı sağlamak.
(2) Öğrencileri, Türkiye-AB ilişkilerine ilişkin temel tartışmaları çeşitli perspektiflerden ele alabilecek analitik becerilerle donatmak.
Dersin İçeriği Bu ders, Türkiye-AB ilişkilerini, Türkiye'nin 1959'daki ilk üyelik başvurusundan günümüze kadar olan gelişimini izleyerek kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Öğrenciler, Türkiye-AB ilişkilerini şekillendiren tarihsel dönüm noktalarını, siyasi dinamikleri, ekonomik etkileşimleri ve sosyal yansımaları derinlemesine ele alacaklardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, öğretim üyesi moderatörlüğünde sınıf içi tartışmalar.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Sibel Karabel
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok


Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 152

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomik, siyasi ve kültürel gibi farklı boyutlar açısından tarihsel bağlamını eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir.
2 AB’nin genişleme sürecini analiz etmek ve bunu Türkiye ile ilişkilendirmek.
3 AB ve Türkiye-AB ilişkilerine dair güncel uluslararası tartışmalara aşina olmak.
4 Türkiye-AB ilişkilerinin sosyal ve kültürel yansımalarını değerlendirmek.
5 Türkiye-AB ilişkilerinin güncel meselelerini ve gelecekteki olasılıklarını tartışmak.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş
2 Dersin Tanıtımı: Avrupa Birliği'nin (AB) uluslararası ilişkiler perspektifinden tanımlanması. AB bir devlet mi, uluslararası bir örgüt mü yoksa kendine özgü (sui generis) bir yapı mı? Konu Okuma Required readings: White: (18-25)
3 Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Bağlamı: 1959'daki İlk Üyelik Başvurusundan 1963 Ankara Anlaşması'na kadar. Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 12-23).
4 Ankara Anlaşması'nın Önemi ve Özellikleri Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 12-23).
5 1970 Katma Protokol ve Ekonomik Gelişmeler, Tarifeler, Zaman Çizelgesi Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 28-40).
6 Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Bağlamı: 1970 Ek Protokolünden 1995 Gümrük Birliği'ne kadar. Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 28-40). Supplementary material: Newspapers and magazines provided by the lecturer
7 Sınav Öncesi Değerlendirme-Konuların Analizi Konu Okuma
8 Gümrük Birliği'nin Detaylı İncelemesi - Required readings: (Nas &Özer: 28-40).
9 Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Bağlamı: 1997 Lüksemburg Zirvesi'nden 1999 Helsinki Zirvesi'ne kadar. Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 53-59).
10 1997 ve 1999 Zirveleri Arasında Önemli Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 53-59).
11 Kopenhag Kriterleri ve Türkiye'nin genişleme sürecindeki yeri Konu Okuma
12 Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Bağlamı: 2000'li Yıllardaki Önemli Gelişmeler Reform Gündemi Konu Okuma Required readings: (Nas &Özer: 60-69).
13 2005 Tam Üyelik Kararı ve Sonrasındaki Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler Konu Okuma Required readings: (Saatçioğlu& Tekin: 189-206)
14 Final Öncesi Dönem Değerlendirilmesi Sınava Yönelik Konu Okuma
15 Final Sınavı -


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 4 4
Ö2 4
Ö3 4
Ö4 4 5 4 3
Ö5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237799&curProgID=5636&lang=tr