Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3VFT265INTRODUCTION TO CRM3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Dış Ticaret (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Müşteri İlişkileri Yönetiminin (MİY) etkin ilişkisel pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması. Müşterinin hayat boyu değerinin hesaplanması ve MİY uygulamalarındaki kullanım alanlarının açıklanması. Müşteri İlişkileri Yönetiminin müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konması. Başarılı MİY uygulamalarında kritik başarı faktörlerinin tanımlanması. Müşteri İlişkileri Yönetimi uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin açıklamalar yapılması.
Dersin İçeriği MİY kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanması. Ders MİY’in pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi”, “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Serkan Soyak
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 150

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır.
2 Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır.
3 Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Introduction to CRM Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
2 Understanding relationships Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
3 Managing the customer journey: customer acquisition Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
4 Managing the customer journey: customer retention and development Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
5 Customer portfolio management Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
6 Managing customer-experienced value Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
7 Managing customer experience Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
8 Mid-term week Mid-term week
9 Marketing automation Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
10 Sales force automation Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
11 Service automation Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
12 Developing and managing customer-related databases Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
13 Using customer-related data Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
14 Planning to succeed Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
15 1.Implementing CRM 2. The future Buttle, Francis, and Stan Maklan. Customer Relationship Management: Concepts and Technologies. Routledge, 2019.
16 Final exam Final exam


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237822&curProgID=5636&lang=tr