Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Elektrik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Elektronik alanında kullanılan temel devre elemanları (direnç, bobin, kondansatör, anahtar, röle, transformatör, motor, batarya vb.) ve yarıiletken elemanlarının (diyot, tristör, diyak, triyak, transistör vb.) temel özelliklerinin ve çalışma prensiplerinin açıklanması, bu elemanların DC ve AC devrelerdeki çalışma prensiplerinin incelenmesi, Proteus programı kullanılarak elektronik devrelerinin çizilmesi, simülasyonlarının yapılması, baskı devre çizimlerinin oluşturulması, Autocad programı kullanılarak elektrik devrelerinin çizilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Temel elektronik devre elemanları (direnç, bobin, kondansatör, anahtar, röle, transformatör, motor, batarya vb.), yarıiletken elemanlar (diyot, tristör, diyak, triyak, transistör vb.), Proteus (ISIS, ARES) programının kullanımı, ISIS'te elektronik devre çizimi ve simülasyonu, ARES'te baskı devre çizimi ve baskı devre proje uygulaması, AutoCAD programının temel kullanımı, AutoCAD'de temel elektrik sembollerinin kullanımı
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Yüz yüze ve uygulamalı eğitim
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Enes YİĞİT enes.yigit@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ceren AYDIN ceren.aydın@gedik.edu.tr Öğr.Gör. Enes YİĞİT enes.yigit@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Roberty Boyslestad, "Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi" Yaşar Karayiğit, "Bilgisayar Destekli Uygulamalar Proteus Design Suite 8 & Autocad" Doç. Dr. M.Sait Türköz, "Temel Elektronik" Hikmet Şahin, "Bilgisayar Destekli Tasarım Proteus, ISIS & ARES"
|
Ders Notları
|
Yaşar KARAYİĞİT, "Bilgisayar Destekli Devre Uygulamaları Proteus Design Suite 8 & Autocad"
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%5
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%30
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%40
|
|
Sosyal Bilimler
|
%0
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
Fen Bilimleri
|
%5
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
Alan Bilgisi
|
%20
|
|
|