Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1GRF107Görsel Tasarım 11+2+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Görsel iletişim tasarımında problem çözme yöntemleri, soruna yaklaşım, araştırma, problemin tanımlanması, hedef kitle, problemin görsel olarak çözümü ve değerlendirilmesi gibi tasarım süreçlerini öğrenme. Hedef kitleye uygunluğunu gözeterek, dil bütünlüğünü sağlamış yaratıcı kurumsal kimlik tasarımına ait ürünler oluşturabilme. Bir kurum için etkili görseller ve sloganlar üreterek basın ilanı hazırlama.
Dersin İçeriği Vektörel ve piksel tabanlı tasarım programlarında teknik becerileri geliştirme. Uygulama projeleriyle bilgisayar destekli üretimlerinde profesyonellik sağlama. Tasarımlarında gerekli olan temel programları hızlı ve etkin biçimde kullanabilme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
Dersi Verenler Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Görsel İletişim Emre Becer
Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı - Tevfik Fikret Uçar
Grafik Tasarım Temelleri Seti / 10 Kitap – Gavin Ambrose, Paul Harris
Grafik Tasarım Ne İçindir? – Alice Twemlow
Landa, Robin. Graphic Design Solutions. New York: OnWord Press, Thomson Learning. 2001.
BERGER John, Görme Biçimleri, Türkçesi: Yurdanur Salman, stanbul, Metis Yayınevi, 2003 (9. Basım)
Papanek, Victor. Design for the Real World. London: Thames & Hudson, [1972] 1984.
Himpe, T. Advertising is Dead, Long Live Advertising!, Thames & Hudson VE Çizgidışı Dergi
100 ideas that changed advertising, Simon Veksner
Anlatım, Uygulama
Proje Telsim, Final Proje Teslim

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Proje 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje 13 1 13
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 98

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Grafik ve tasarım terminolojilerini tanır ve açıklar.
2 Logo tasarımı süreçlerini ve tekniklerini uygular.
3 Kurumsal kimlik oluşturma ve baskıya hazırlık süreçlerini yönetir.
4 Önemli grafik tasarımcıları ve çalışmalarını analiz eder.
5 Marka ve logo ilişkisini, renk seçiminin etkilerini değerlendirir ve uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Grafik ve tasarım terminolojileri özetleme
2 Logo tasarımı eskiz örnekleri analizleri
3 İş Sağlığı Güvenliği Eğitimi
4 Hazırlanan logo tasarımlarını renklendirme
5 Kurum seçimi ve kurumsal kimlik yapımı
6 Baskıya hazırlık ve kontrol
7 Dünyadaki önemli grafik tasarımcılar
8 Ara Sınav
9 Kavramdan Görselleştirme
10 Marka Kavramı
11 Marka logo ilişkisi
12 Logo kavramı ve özellikleri, Logo-renk ilişkisi, Renk seçiminin tüketici üzerindeki etkisi, Logo analizi
13 Logo dosyası ve içeriğinin belirlenmesi
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1 2
Ö1 5 4
Ö2 5 4 4
Ö3 5 5 4
Ö4 5 5 4
Ö5 5 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237894&curProgID=55&lang=tr