Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Grafik Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Görsel iletişim tasarımında problem çözme yöntemleri, soruna yaklaşım, araştırma, problemin tanımlanması, hedef kitle, problemin görsel olarak çözümü ve değerlendirilmesi gibi tasarım süreçlerini öğrenme. Hedef kitleye uygunluğunu gözeterek, dil bütünlüğünü sağlamış yaratıcı kurumsal kimlik tasarımına ait ürünler oluşturabilme. Bir kurum için etkili görseller ve sloganlar üreterek basın ilanı hazırlama.
|
Dersin İçeriği
|
Vektörel ve piksel tabanlı tasarım programlarında teknik becerileri geliştirme. Uygulama projeleriyle bilgisayar destekli üretimlerinde profesyonellik sağlama. Tasarımlarında gerekli olan temel programları hızlı ve etkin biçimde kullanabilme.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Görsel İletişim Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı - Tevfik Fikret Uçar Grafik Tasarım Temelleri Seti / 10 Kitap – Gavin Ambrose, Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir? – Alice Twemlow Landa, Robin. Graphic Design Solutions. New York: OnWord Press, Thomson Learning. 2001. BERGER John, Görme Biçimleri, Türkçesi: Yurdanur Salman, stanbul, Metis Yayınevi, 2003 (9. Basım) Papanek, Victor. Design for the Real World. London: Thames & Hudson, [1972] 1984. Himpe, T. Advertising is Dead, Long Live Advertising!, Thames & Hudson VE Çizgidışı Dergi 100 ideas that changed advertising, Simon Veksner
|
|
Anlatım, Uygulama
|
|
|
|
|
|
Proje Telsim, Final Proje Teslim
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%100
|
|
Alan Bilgisi
|
%100
|
|
|