Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2GRF106Görsel Tasarım 21+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere grafik tasarım, görsel iletişim ve reklam grafiği alanında teorik bilgi kazandırmayı ve bu bilgileri uygulamalı projelerde kullanmalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, kişisel ve kurumsal kimlik projeleri geliştirir, ulusal ve uluslararası tasarım örneklerini analiz eder ve kendi projelerinde uygularlar. Ayrıca, marka yaratma süreçlerini tanır ve güncel tasarım eğilimlerini takip ederek kurumsal kimlik ve reklam çalışmalarında dikey ve yatay layout tasarımları yaparlar.
Dersin İçeriği Ders, grafik tasarım ve reklam grafiği ile ilgili teorik bilgilerin yanı sıra kişisel ve kurumsal kimlik projeleri üzerine uygulamaları kapsar. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası tasarım örneklerini analiz ederek kendi çalışmalarına entegre ederler. Ayrıca, marka yaratma süreçlerini ve güncel tasarım trendlerini tanıyarak reklam ve kurumsal kimlik projelerinde yatay ve dikey layout tasarımları yaparlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, teorik ve uygulamalı olarak ikiye ayrılacaktır. Teorik kısımda grafik tasarım ve reklam grafiği konularında teorik bilgiler verilecek, uygulamalı kısımda ise öğrenciler kişisel ve kurumsal kimlik projeleri üzerinde çalışarak yatay ve dikey layout tasarımları yapacaklardır. Ders boyunca, eleştirel düşünme, analiz ve yaratıcı problem çözme becerileri grup çalışmaları ve bireysel projeler yoluyla geliştirilecektir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar DeMozota, Brigitte Borja. Tasarım Yönetimi, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.. 2005
Rand, Paul. A Designer’s Art. New Haven, CT: Yale University Press. 1985
BECER Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 2006 (5. Basım)
Harris, P., & Ambrose G. (2013). Grafik Tasarımda Renk. Ankara: Literatür Yayıncılık.
Ders süresince kullanılacak kaynaklar:

"Designing Brand Identity" by Alina Wheeler
"Graphic Design Solutions" by Robin Landa
"Creative Strategy in Advertising" by Bonnie L. Drewniany
"Logo Design Love" by David Airey
"Branding: In Five and a Half Steps" by Michael Johnson
Proje, Final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Proje 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 13 1 13
Uygulama 14 2 28
Proje 13 1 13
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 111

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı ve reklam grafiği konularında teorik bilgiyi uygular.
2 Kişisel ve kurumsal kimlik projeleri oluşturur ve geliştirir.
3 Ulusal ve uluslararası tasarım örneklerini analiz eder ve kendi tasarımlarında uygular.
4 Marka yaratma süreçlerini ve güncel tasarım eğilimlerini tanır ve uygular.
5 Kurumsal kimlik ve reklam çalışmaları için yatay ve dikey layout tasarımları yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dönem planının açıklanması. Tasarım, grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı kavramları.
2 Reklam Grafigi tasarımında çeşitli alanlarda üretilmiş projelerden bahsetme. Proje dersinin önemini öğrenciye aktarma. Ulusal ve uluslararası örnekler göstererek ilham almalarını sağlamak .
3 Adimizdan yola çıkarak kişisel logomuzu (amblem ve tipografinin birlikte uyumlu bir sekilde kullanılması) yapmak. Kartvizit, antetli kagıt ve zarf, web sayfası tasarımı yapmak.
4 Kişisel kurum kimliği çalışmalarına devam etmek.
5 Var olan konuya devam ederken daha geniş kapsamlı bir kurum kimliği konusunu vermek.
6 Kurum kimliği konusuna devam etmek.
7 Kurum kimliği konusuna devam etmek.
8 Ara Sınav
9 Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi: Pentagram, Landor, P.Scher, S.Sagmeister, B. Mau gibi tasarımcıların son yıllardaki tasarımlarından örnekler – örnek olay inceleme. Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması.
10 Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi
11 Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) Tasarım çalışmaları.
12 Yaratılan kurum kimliğin reklam çalışmalarına başlamak.
13 Yapılan eskizleri incelemek
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 5 4
Ö2 5 4
Ö3 5
Ö4 5 4
Ö5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=237899&curProgID=55&lang=tr