Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Grafik Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencilere grafik tasarım, görsel iletişim ve reklam grafiği alanında teorik bilgi kazandırmayı ve bu bilgileri uygulamalı projelerde kullanmalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, kişisel ve kurumsal kimlik projeleri geliştirir, ulusal ve uluslararası tasarım örneklerini analiz eder ve kendi projelerinde uygularlar. Ayrıca, marka yaratma süreçlerini tanır ve güncel tasarım eğilimlerini takip ederek kurumsal kimlik ve reklam çalışmalarında dikey ve yatay layout tasarımları yaparlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, grafik tasarım ve reklam grafiği ile ilgili teorik bilgilerin yanı sıra kişisel ve kurumsal kimlik projeleri üzerine uygulamaları kapsar. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası tasarım örneklerini analiz ederek kendi çalışmalarına entegre ederler. Ayrıca, marka yaratma süreçlerini ve güncel tasarım trendlerini tanıyarak reklam ve kurumsal kimlik projelerinde yatay ve dikey layout tasarımları yaparlar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders, teorik ve uygulamalı olarak ikiye ayrılacaktır. Teorik kısımda grafik tasarım ve reklam grafiği konularında teorik bilgiler verilecek, uygulamalı kısımda ise öğrenciler kişisel ve kurumsal kimlik projeleri üzerinde çalışarak yatay ve dikey layout tasarımları yapacaklardır. Ders boyunca, eleştirel düşünme, analiz ve yaratıcı problem çözme becerileri grup çalışmaları ve bireysel projeler yoluyla geliştirilecektir.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
DeMozota, Brigitte Borja. Tasarım Yönetimi, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.. 2005 Rand, Paul. A Designer’s Art. New Haven, CT: Yale University Press. 1985 BECER Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 2006 (5. Basım) Harris, P., & Ambrose G. (2013). Grafik Tasarımda Renk. Ankara: Literatür Yayıncılık.
|
|
Ders süresince kullanılacak kaynaklar:
"Designing Brand Identity" by Alina Wheeler "Graphic Design Solutions" by Robin Landa "Creative Strategy in Advertising" by Bonnie L. Drewniany "Logo Design Love" by David Airey "Branding: In Five and a Half Steps" by Michael Johnson
|
|
|
|
|
|
Proje, Final
|
|