Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MİL103Reklamcılık3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramları, mecraları, süreçleri, kurumları ve yeni eğilimleri tanıyarak bir reklam kampanyasını çeşitli basamaklarıyla rasyonel bir şekilde planlayabilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ders, reklam teknikleri ve stratejisini temel anlam da tanıtmayı amaçlar. Reklamcılıktaki uzmanlaşma alanlarını ve uygulamalarını da incelemeyi hedefler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, sunum, ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Elif Ünaldı www.gedik.edu.tr elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Vardarlıer, Pelin (2021) Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık
Öcal, Derya &Polat, Hıdır (2020) Dijital Reklamcılık, Nobel Komisyon
Dedeoğlu, Gözde (2016) Teknoloji, iletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
Peltekoğlu, Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
Teorik ders anlatımı, güncel olayları takip etme, karşılaştırma ve tartışma
https://ue.gedik.edu.tr/Account/LoginBefore
https://ue.gedik.edu.tr/Account/LoginBefore
anlatim, tartisma, sinav

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 121

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Reklamcılığın temel kavramlarını, tarihini ve gelişim süreçlerini tanımlayabilir.
2 Bir reklam kampanyası için gerekli olan hedef kitle analizini yapar ve davranışsal özelliklerini belirleyebilir.
3 Reklam stratejileri oluşturabilir ve marka mesajlarını hedef kitleye uygun bir şekilde iletebilir.
4 Reklam kampanyalarında kullanılan medya araçlarını tanır ve her biri için uygun stratejiler oluşturabilir.
5 Yaratıcı reklam içerikleri oluşturabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Reklam kavramının tanımı ve reklamcılığın tarihçesi . Ders Notları
2 Reklamın amaçları, işlevleri ve reklam türleri . Ders Notları
3 Reklam ortamları ve özellikleri . Ders Notları
4 Hedef kitle analizi . Ders Notları
5 Reklam stratejileri . Ders Notları
6 Medya planlama süreçleri . Ders Notları
7 Reklamcılıkta kullanılan yaratıcı stratejiler. . Ders Notları
8 Reklam metin yazarlığı . Ders Notları
9 Reklamcılıkta görsel unsurlar. . Ders Notları
10 Dijital ortamlarda reklamcılık. . Ders Notları
11 Sosyal medya ve reklam . Ders Notları
12 Reklamcılıkta etik ilkeler ve hukuki düzenlemeler. . Ders Notları
13 Reklam kampanyası oluşturma süreçleri . Ders Notları
14 Reklamlarda ölçme ve değerlendirme. . Ders Notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 2 4 4 3 3 2 3 3 4 2 4 3 3 4
Ö1 4 2 4 3 2 3 3 4 3 5 2 3 2 5 1
Ö2 4 1 5 4 4 5 3 3 2 4 2 2 5 2 5
Ö3 4 3 5 4 3 3 2 3 2 3 2 4 3 1 2
Ö4 3 1 4 2 3 2 1 2 3 3 2 5 1 3 4
Ö5 5 2 4 4 3 2 1 4 2 4 2 2 2 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238464&curProgID=5729&lang=tr