Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MİL105Dijital Pazarlama3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, endüstrinin, tüketicilerin ve işletmelerin çevrimiçi platformlara geçişiyle birlikte mevcut pazarlama uygulamalarının Internet ortamında değerlendirilmesi, geçerliliğinin tartışılması, klasik pazarlama süreçlerinin adaptasyonu ve yeni geliştirilen pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği Pazarlama kavramı, tüketici pazarları, pazarlama planlaması ve araştırması, ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım, dijital pazarlama ve dijital pazarlama araçları
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, sunum, ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ebru GÖNÜLAL www.gedik.edu.tr ebru.kurt@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Pazarlama Yönetimi
Ders Notları
İbrahim Halil Efendioğlu, Pazarlama İlkeleri, Seçkin yayınları
Teorik ders anlatımı, ppt kullanımı, örnek olay çözümlemeleri, makale okuma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, proje sunumları
https://ue.gedik.edu.tr/Account/LoginBefore
https://ue.gedik.edu.tr/Account/LoginBefore
ödev, ara sınav, proje, sunum, final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 107

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması
2 Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması
3 Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması
4 Pazarlamada Tüketici satın alma davranışlarının kavranması
5 Dijital pazarlama ve dijital pazarlama araçlarının işleyişinin kavranması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlama konusu ve pazarlama yönetimi
2 Pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması
4 Endüstriyel ve nihai tüketici pazarlarında tüketici davranışı
5 Ürün planlama ve geliştirme
6 Fiyatlandırma ve fiyatlandırma politikaları
7 Pazarlama kanalları ve fiziksel dağıtım
8 Tutundurma ve tutundurma kanalları
9 Dijital pazarlama tanımı, tarihsel gelişimi, basamakları, özellikleri ve stratejisi
10 İnternet sitesi ile pazarlama ve e-posta pazarlaması
11 Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması
12 Dijital pazarlamada kullanılan reklamlar, sosyal medya pazarlaması, satış ortaklığı pazarlaması ve içerik pazarlama
13 Viral pazarlama, gerçek zamanlı pazarlama, mobil pazarlama, lokasyon bazlı pazarlama, blog ile pazarlama ve fenomen pazarlaması
14 Dijital pazarlamanın avantajları ve dezavantajları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 3 4 2 1 4 2 2 2 1 5 3 2 3 3
Ö1 4 3 3 1 1 3 1 1 1 1 5 3 2 2 3
Ö2 4 4 2 1 1 4 2 2 3 2 5 3 3 2 2
Ö3 4 3 4 2 1 3 1 3 1 1 5 4 2 3 4
Ö4 4 2 5 3 2 4 3 3 1 1 5 3 2 4 3
Ö5 4 3 5 2 1 2 1 3 4 2 5 3 2 3 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238465&curProgID=5729&lang=tr