Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MİL104Medya Planlama2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste, medya planlaması ile ilgili temel kavramlar, planlama süreci ve ölçümleme yöntem ve tekniklerini öğrenerek bunları uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Derste medya planlama aşamaları, mecra seçimi, medya planlama stratejileri, satın alma, planlama ölçme yöntemleri, reklam maliyetleri, Pazar gibi konular anlatılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, örnek inceleme, soru-cevap, tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Betül Gündoğan betul.gundogan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders Notları
Bilgen Başal. (2018) Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları Geleneksel ve Dijital Medyayı Kapsayan Bütünleşik Medya Planlama. İstanbul: Çantay Kitabevi.
Gıyasettin Tayfur. (2017). Medya Planlama ve Satın Alma. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
Ders anlatım, örnek inceleme, soru-cevap, tartışma

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 95

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Medya ve medya planlamasını tanımlar, kullanılan temel kavramları bilir.
2 Medya planlama stratejilerini öğrenir ve bunları uygulama becerisi kazanır.
3 Mecra seçiminde geleneksel ve dijital medyanın özelliklerini ve stratejilerini kavrar ve yeni projeler geliştirir.
4 Etkin bir medya planını değerlendirir ve analiz eder.
5 Medya planlamada satın alma ve reklam maliyetlerini bilir, aracın özelliğine göre maliyet hesaplaması yapar.
6 Medya planlamasını bilir, örnek planları değerlendirip, analiz eder ve bir planlama yapma becerisi kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Medya, medya ortam ve araçları hakkında bilgilendirme ve medya planlamaya giriş Ders notu
2 Medya planlamanı tanımı ve kullanılan temel kavramlar Ders notu
3 Pazarlama ve medya planlama ilişkisi Ders notu
4 Reklam, hedef kitle analizi ve medya planlama Ders notu
5 Medya planlama aşamaları ve kullanılan medya stratejileri Ders notu
6 Medya planlamada mecra seçimi; gazete, radyo, tv, internet Ders notu
7 Geleneksel ve dijital mecrada medya planlama Ders notu
8 Medya planının etkinliğinin değerlendirilmesi: ölçümleme Ders notu
9 Geleneksel medyada ölçümleme Ders notu
10 Dijital medyada ölçümleme Ders notu
11 Medya planı değerlendirilmesinde kullanılan kavramlar Ders notu
12 Medya maliyetleri ve satın alma Ders notu
13 Medya planlama örnekleri I Ders notu
14 Medya planlama örnekleri II Ders notu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 4 2 3 4 2 4 3 4 3 4 4 2 4 4
Ö1 1 5 2 4 4 2 5 4 5 3 3 4 1 5 5
Ö2 4 5 5 3 3 2 1 1 4 3 1 4 5 1 3
Ö3 5 2 2 3 1 4 4 5 2 1 4 3 3 5 3
Ö4 3 4 2 1 3 1 1 3 2 5 1 3 5 4 3
Ö5 3 2 1 2 3 4 5 3 5 3 5 1 1 4 4
Ö6 5 4 1 5 4 4 5 1 5 5 5 4 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238469&curProgID=5729&lang=tr