Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MİL112Medya ve Etik2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Medya ve etik dersinin amacı, öğrencilere medya alanındaki etik ilkeleri ve sorunları öğretmek, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve medya profesyonellerinin toplumsal sorumluluklarını anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, etik ikilemler üzerinde tartışmalar yaparak çözüm yolları aramaya yönlendirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği Medya ve etik kavramları, Etik İlkeler, Medya ve Toplum, Etik İkilemler, Hukuki Çerçeve, Pratik Uygulamalar Gelecek Perspektifleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Ödev, Soru-Cevap
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. ELİF ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Demir, V. Medya Etiği,2007, Beta Basım Yayın

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 79

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Medya profesyonellerinin karşılaştığı etik sorunları tanımlama ve değerlendirme yeteneği geliştirmek.
2 Medya içeriklerini eleştirel bir perspektiften analiz etme becerisi kazanmak.
3 Doğruluk, tarafsızlık ve mahremiyet gibi etik ilkeleri medya pratiğinde uygulayabilme.
4 Medya ile ilgili hukuki düzenlemeleri anlamak ve uygulamak.
5 Medyanın toplum üzerindeki etkilerini kavrayarak, sorumlu medya üretimi ve tüketimi konusunda bilinçlenmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Etik kavramının kavramsal çerçevesi Ders notları
2 Etik ile ilgili yaklaşımlar Ders notları
3 Toplumsal anlamda iletişim etiği Ders Notları
4 Medyada etik Ders notları
5 Medya etiğinin kuramsal temelleri Ders notları
6 Medyada özgürlük ve özdenetim Ders notları
7 Haber değeri ve etik Ders notları
8 Sansür ve ifade özgürlüğü Ders notları
9 Dijital medyada etik Ders notları
10 Medyada temsiliyet Ders notları
11 Medya ve ticari etik Ders notları
12 Medya etiği ihlalleri Ders notları
13 Kriz durumlarında medya etik sorunları Ders notları
14 Genel değerlendirme Ders notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 3 5 4 5 4 3 4 2 2 5 4 3 3 3
Ö1 5 3 5 3 5 5 3 4 2 2 5 4 4 4 3
Ö2 4 5 5 4 5 3 3 3 4 3 5 5 3 5 4
Ö3 3 3 5 3 5 3 2 3 2 1 5 3 2 3 2
Ö4 4 4 5 4 5 4 3 4 2 2 5 4 2 3 3
Ö5 5 3 5 5 5 5 4 5 2 2 5 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238547&curProgID=5729&lang=tr