Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİL209Grafik Tasarım2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Grafik tasarımda yaratıcılık; amblem, logotype, afiş tasarımı ve kurum kimliği ilişkisi, kurum kimliğinde özgün olma, ayrışma ve akılda kalıcılık gibi temel kavramların değerlendirilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgulanması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Halime Sanem Özkan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar DeMozota, Brigitte Borja. Tasarım Yönetimi, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.. 2005
Rand, Paul. A Designer’s Art. New Haven, CT: Yale University Press. 1985
BECER Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 2006 (5. Basım)
Harris, P., & Ambrose G. (2013). Grafik Tasarımda Renk. Ankara: Literatür Yayıncılık.
Uygulama
Proje, Final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 132

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bilgisayarda Resim/Görüntü İşlemek
2 Grafik işleme programı (vektörel) etkili kullanabilmek
3 Grafik işleme programı ile Takvim Oluşturmak
4 Grafik işleme programı ile Afiş Oluşturmak
5 Grafik işleme programı ile Kitap Kapağı Oluşturmak
6 Grafik işleme programı ile CD kapağı tasarımı yapabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dönem planının açıklanması. Tasarım, grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı kavramları.
2 Reklam Grafigi tasarımında çeşitli alanlarda üretilmiş projelerden bahsetme. Proje dersinin önemini öğrenciye aktarma. Ulusal ve uluslararası örnekler göstererek ilham almalarını sağlamak .
3 Adimizdan yola çıkarak kişisel logomuzu (amblem ve tipografinin birlikte uyumlu bir sekilde kullanılması) yapmak. Kartvizit, antetli kagıt ve zarf, web sayfası tasarımı yapmak.
4 Kişisel kurum kimliği çalışmalarına devam etmek.
5 Var olan konuya devam ederken daha geniş kapsamlı bir kurum kimliği konusunu vermek.
6 Kurum kimliği konusuna devam etmek.
7 Kurum kimliği konusuna devam etmek.
8 Ara Sınav
9 Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi: Pentagram, Landor, P.Scher, S.Sagmeister, B. Mau gibi tasarımcıların son yıllardaki tasarımlarından örnekler – örnek olay inceleme. Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması.
10 Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi
11 Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) Tasarım çalışmaları.
12 Yaratılan kurum kimliğin reklam çalışmalarına başlamak.
13 Yapılan eskizleri incelemek
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 4 1 1 1 1 1 1 5 4 5 2 3 2 2
Ö1 3 5 1 1 1 2 1 1 5 5 5 3 3 1 1
Ö2 3 4 1 1 1 1 1 1 5 4 5 3 2 1 2
Ö3 4 4 1 1 1 1 1 1 5 3 5 2 1 1 2
Ö4 4 4 1 1 1 1 1 1 5 4 5 2 5 3 2
Ö5 4 4 1 1 1 1 1 1 5 4 5 2 4 3 3
Ö6 4 4 1 1 1 1 1 1 5 4 5 2 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238574&curProgID=5729&lang=tr