Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Mekatronik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Mekatronik Sistemlerin Bakım, Onarımı hakkında bilgi edinmesi. Bu süreçleri yönetebilmesi ve kontrolünü sağlaması ve süreçlerin gerçekleştirilmesi. Mekatronik Sistemlerin muayanesini yapılması, Diognastik cihazlarını tanıması ve kullanma prosedürlerinin incelenmesini sağlayarak bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Mekanik, Elektromekanik, pnömatik, elekropnömatik ve hidrolik, elektro hidrolik sistemlerin genel yapılarının kısaca tekrarı. Bu sistemlerin endüstrideki kullanım yerleri ve çalışma şartları. İç ve dış çalışma şartlarına bağlı olarak bu sistemlerde ortaya çıkabilecek hataların tespiti, Muhtemel hata önleme çalışmaları, koruyucu bakim, arıza nedeniyle çalışamaz duruma gelmiş sistemlerde hata arama. Mekatronik sistemlerde devre semalarının okunması, Sıralı kontrol devre tekniği. Arıza bulma teknikleri; arıza bulma adımları, arıza kartları, algoritmalar arıza bulma kılavuzları bakım ve emniyet, sistem arızaları güvenirlik bakım kolaylığı, bakım felsefesi, arıza bulma cihazları, belgelendirme, çevresel etkiler, dikkate alınması gereken emniyet hususları.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Şirin ADA
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Şirin ADA
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Öğretim Elemanı Ders Notları İŞ MAKİNALARI KULLANMA VE BAKIM EL KİTABI_Makine Mühendisler Odası Kirazlılar B., Endüstriyel Bakım ve Bakımın Temelleri,Birsen Yayınevi 2007. Sabri Çetinkunt, Mechatronics, 2006
|
|
İŞ MAKİNALARI KULLANMA VE BAKIM EL KİTABI_Makine Mühendisler Odası Kirazlılar B., Endüstriyel Bakım ve Bakımın Temelleri,Birsen Yayınevi 2007. Sabri Çetinkunt, Mechatronics, 2006 Öğretim Elemanı Ders Notları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%20
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%20
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%20
|
|
Sosyal Bilimler
|
%0
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|