Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3KHM204Dünya Kültürleri2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mesleki zorunluluk gereği Dünya’nın farklı destinasyonlarına uçuş yapacak, yatı görevi gerçekleştirecek olan kabin memuru adaylarının, öncelikle kültüre ilişkin tanımları, kavramları ve Türk kültürüne ait maddi-manevi unsurları öğrenmesi sağlanır. Türkiye ve Dünya'da tescillenmiş doğal ve kültürel miras alanları, Türkiye’deki turistik amaçlı tercih edilen destinasyonların özelliklerini öğrenmeleri hedeflenir. Öğrencilerin, Dünya'daki kültür bölgelerini öğrenmeleri ve ülkelerin kültürleri hakkında temel bilgileri edinmeleri; böylelikle farklı destinasyonlarda karşılaşabilecekleri kültürleri tanımaları sağlanır.
Dersin İçeriği Türk kültürü, ve kültüre ilişkin kavramlar, Türkiye'deki doğal koruma alanları ve UNESCO miras alanları, destinasyon kavramı ve turizim çeşitleri, uygarlık tarihine bakış, kültürel farklılıkların Dünya kültür bölgeleri kapsamında açıklanması sağlanacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunum, video gösterimi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Esra Aslıhan ŞENCEL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
1) Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
2) Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Yönetimbilim Bakış Açısıyla İşlevler, Yaklaşımlar ve Araçlar. Detay Yayıncılık. Ankara.
Ertürk, S. Kültürel Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı.
3) Ertürk, S. Kültürel Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı.
4) Özdoğan, M., Başgelen, N. (2007). Anadolu’ da Uygarlığın Doğuşu ve Avrupa’ ya Yayılımı. Türkiye’ de Neolitik Dönem, yeni kazılar, yeni bulgular, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
5) Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %90
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 12 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 112

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Türk kültürünü, kültüre ilişkin kavramları, kültürün özelliklerini, kültürü oluşturan unsurları bilir. Kültürel gecikme, kültürel asimilasyon, kültürel yayılma gibi kavramları öğrenir.
2 Uygarlık tarihinden yola çıkarak Dünya kültür bölgelerinin farklılıklarını çok boyutlu ele alabilir. Dünya'daki ve Türkiye'deki doğal, kültürel, karma ve somut olmayan miras alanlarını öğrenir.
3 Dünya kültür bölgeleri sınıflandırmasını öğrenir.
4 Turistik özellikleri ile ön plana çıkan destinasyonlara ait özellikleri bilir, kültür şoku yaşamadan adapte olabilir, etkili iletişim kurma becerisi geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kültüre ilişkin kavramlar (kültür, kültürel yayılma, kültürel asimilasyon, kültürel emperyalizm, kültürel çatışma, kültürel gecikme, popüler kültür vb.), kültürü oluşturan unsurlar (maddi, manevi) Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları Ertürk, S. Kültürel Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı.
2 Kültürün özellikleri (işlevsel, tarihsel, toplumsal, kalıtsal olması gibi özellikleri), kültürün bileşenleri (Dil, din ve inançlar, değerler, norm ve kurallar, örf ve adetler, tutumlar, simgeler, teknoloji, yasalar ve ahlak kuralları). Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları Ertürk, S. Kültürel Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı.
3 Uygarlık Tarihine Kısaca Bakış; İlk kültür merkezleri kapsamında Mezopotamya, İnka, Mısır, Hint, Aztek, Anadolu, Maya, Çin ve Akdeniz Uygarlıkları Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları Ertürk, S. Kültürel Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı.
4 Destinasyon tanımı, destinasyonda turizm örgütlenmesi ve paydaşları, turizm çeşitleri (kitle ve alternatif) Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Yönetimbilim Bakış Açısıyla İşlevler, Yaklaşımlar ve Araçlar. Detay Yayıncılık. Ankara.
5 Dünya'nın 7 Harikası (eski ve yeni), UNESCO Dünya Miras Alanları, Türkiye'de UNESCO Dünya Miras Alanları, Somut Olmayan Kültürel Miraslar Önerilen Makale: Akgün, M, Gürel, B., Koçoğlu, C. (2024). BİR TOPLUMUN HAFIZASI: TÜRKİYE’NİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASININ ÖNEMİ VE GELECEĞE AKTARILMASI. Karaelmas Sosyal Bilimler Dergisi | Karaelmas Journal of Social Sciences Cilt 2 Sayı 1 Haziran 2024 | Volume 2 Number 1 June 2024. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları https://www.unesco.org.tr
6 Türk Kültüründe öne çıkan maddi ve manevi unsurların günümüz değerlendirmesi. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Yönetimbilim Bakış Açısıyla İşlevler, Yaklaşımlar ve Araçlar. Detay Yayıncılık. Ankara.
7 Türkiye'de turistik olarak tercih edilen destinasyon örnekleri, nedenleri, büyüklük ve kapasiteleri Öğrenci turistik özelliklerinden ötürü ön plana çıkmış, tercih edilen bir destinasyon ve ulaşım alternatifleri üzerine çalışma yaparak derse katılacaktır.
8 Afrika Kültürü Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
9 Asya Kültürü Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
10 Asya Kültürü Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
11 Avrupa Kültürü Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
12 Avrupa Kültürü Öztırak, M. (2021). Dünya Kültürleri ve Destinasyonları Eğitimi. Erişim Tarihi: 07.02.2024, www.iienstitü.com. Şencel, E. (2024). Dünya Kültürleri Ders Notları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 4 3 4 3 1 5
Ö1 1 1 1 1 1 2 1 2 5 5 5 5 1 5
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 1 4 2 3 2 1 5
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 4 2 1 5
Ö4 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3 5 1 1 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238717&curProgID=101&lang=tr